Foutparkeren zonder verboden te parkeren bord.

giserke
Berichten: 2434

Re: Foutparkeren zonder verboden te parkeren bord.

#31 , 12 feb 2016 13:48

Niet juist, zij heeft zich ook te houden aan de verkeersregels en verkeerstekens.
Als ze een straat parkeervrij wil houden, moet ze zorgen dat de verkeersborden correct worden geplaatst.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#32 , 12 feb 2016 19:01

Een bestuurder dient de signalen van een agent op te volgen. Bij mijn weten was de TS geen bestuurder toen hij in zijn winkel stond.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#33 , 13 feb 2016 19:59

zij gaf duidelijk aan niet te willen dat er geparkeerd werd.
Niet volgens het relaas van nero987 - daarin lees ik nergens een bevel, enkel een hoop onterechte verwijten op basis van onkunde ... en het ergste is dat die me hoegenaamd niet verbazen.
We hebben er hier ook zo ééntje rondlopen, die snapt haar eigen bevelen niet eens


Een bevoegd persoon hoort nog steeds een duidelijk bevel te geven aan de bestuurder / eigenaar van het voertuig.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#34 , 14 feb 2016 17:24

Een bevoegd persoon kan echter niet zomaar een boete uitschrijven omdat die iets niet graag heeft.

giserke
Berichten: 2434

#35 , 15 feb 2016 09:37

En als het voor onderhoud aan de wegenis is, is het niet aan een wijkagent om te beslissen wanneer je er wel of niet mag parkeren. Dat doet de gemeente of stad.
De wijkagent moet wel zorgen dat 1 er op toezien dat de signalisatie correct staat, en 2 er op toe zien dat de beslissing van de gemeente uitgevoerd wordt.
En 2 kan niet worden geëist als aan 1 niet voldaan werd.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”