fout in PV snelheids overtreding

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

fout in PV snelheids overtreding

#1 , 05 feb 2016 16:36

Wat als er een duidelijke fout staat in een PV van snelheids overtreding?


Los van het feit dat ik wel degelijk aan die snelheid geflitst ben, en ik een minnelijke schikking van 160 kan betalen.

Als het PV zegt 18h23 E17 , Kortrijk, richting Antwerpen,
Snelheids beperking 90 ivm file

Terwijl ik onmogelijk richting Antwerpen aan 't rijden kon zijn, omdat ik uit Gent , van mijn werk kwam.

'En de 90 km snelheids beperking richting Frankrijk is, ivm de grenscontroles, en niet richting Antwerpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 05 feb 2016 16:41

Er staat toch richting A'pen?
Was toch op snelweg van Kortijk naar A'pen?
Er staat wegens "file", niks van grensovergang.
U reed 160 km zegt u zelf.

Dus braaf betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

#3 , 05 feb 2016 16:44

Roharro,

leg mij eens uit hoe je met de E17 in Kortrijk richting Antwerpen kan rijden als je in Gent begint?
En ik zei niet dat ik 160 reed, maar dat ik een Minnelijke schikking van 160 (euro) kreeg.
Het spreekt van zelf dat je geen minnelijke schikking krijgt als je 160kmh rijdt waar je maar 90 mag rijden

Reclame

Sperwer87
Berichten: 133

#4 , 05 feb 2016 16:48

Roharro,

leg mij eens uit hoe je met de E17 in Kortrijk richting Antwerpen kan rijden als je in Gent begint?
En ik zei niet dat ik 160 reed, maar dat ik een Minnelijke schikking van 160 (euro) kreeg.
Het spreekt van zelf dat je geen minnelijke schikking krijgt als je 160kmh rijdt waar je maar 90 mag rijden
Omdat je nog altijd op de E17 rijdt richting Antwerpen. De E17 loopt toch van kortrijk naar Antwerpen via gent? Dus wat is er daar nu fout aan?

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 feb 2016 16:49

Er zijn blijkbaar rechters die hier over vallen andere niet. Dus als u graag een gokje waagt, u weet exact hoeveel u kan winnen, maar niet hoeveel u kan verliezen.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 05 feb 2016 16:52

Er staat toch niet dat het IN Kortrijk was?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 feb 2016 16:52

Roharro,

leg mij eens uit hoe je met de E17 in Kortrijk richting Antwerpen kan rijden als je in Gent begint?
En ik zei niet dat ik 160 reed, maar dat ik een Minnelijke schikking van 160 (euro) kreeg.
Het spreekt van zelf dat je geen minnelijke schikking krijgt als je 160kmh rijdt waar je maar 90 mag rijden
Omdat je nog altijd op de E17 rijdt richting Antwerpen. De E17 loopt toch van kortrijk naar Antwerpen via gent? Dus wat is er daar nu fout aan?
TS reed blijkbaar van Gent naar Kortrijk en dat is dus niet richting Antwerpen. (Alhoewel je naar het schijnt via Rome toch nog richting Antwerpen kan rijden :mrgreen:)

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

#8 , 05 feb 2016 16:55

Roharro,

leg mij eens uit hoe je met de E17 in Kortrijk richting Antwerpen kan rijden als je in Gent begint?
En ik zei niet dat ik 160 reed, maar dat ik een Minnelijke schikking van 160 (euro) kreeg.
Het spreekt van zelf dat je geen minnelijke schikking krijgt als je 160kmh rijdt waar je maar 90 mag rijden
Omdat je nog altijd op de E17 rijdt richting Antwerpen. De E17 loopt toch van kortrijk naar Antwerpen via gent? Dus wat is er daar nu fout aan?

Het is toch niet zo gecompliceerd en lastig te verstaan?


Ik stap in mijn auto. in Gent.
Ik rij naar de snelweg , daar kan ik kiezen:
1 Ofwel neem ik de E17 richting Antwerpen, dan rij ik van Gent, en kom ik in Antwerpen uit
2 Ofwel neem ik de E17 richting Kortrijk/Frankrijk, en dan kom ik, eerst in Kortrijk uit, en als ik blijf rijden in Frankrijk

Ik deed dus optie 2, want ik woon niet in Antwerpen maar op de parking.
En als ik dus geflitst ben op de E17 in Kortrijk, is het de facto onmogelijk dat ik richting Antwerpen aan het rijden was.
Het is fysiek niet mogelijk om Antwerpen te bereiken met de E17 als je Gent-Kortrijk-Frankrijk aan t rijden zijt.

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

#9 , 05 feb 2016 16:55

Er staat toch niet dat het IN Kortrijk was?
Ja toch wel eh, de km paal en al staat er bij.

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

#10 , 05 feb 2016 16:56

Er zijn blijkbaar rechters die hier over vallen andere niet. Dus als u graag een gokje waagt, u weet exact hoeveel u kan winnen, maar niet hoeveel u kan verliezen.

Dat is dus wat ik moest weten, of de ganse PV waardeloos wordt als er een technische fout in staat, of niet.

Als dat niet zo is, dan neem ik die Minnelijk schikking wel, die is te overzien. Want als dit niet volstaat om het integraal te klasseren en er nog altijd een rechter aan te pas komt, dan ga ik er vanuit dat de foto de doorslag zal geven en dan trek ik aan 't kortste eind.

LeenW
Berichten: 12828

#11 , 05 feb 2016 17:12

PV kan waardeloos zijn, de foto kan u nog steeds veroordelen, al dan niet met een serieuze preek van de rechter erbij. Aan u om te gokken en naar de rechtbank te gaan, of het veilig te spelen en te betalen.

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

#12 , 05 feb 2016 17:18

Is het in Belgie mogelijk om eerst de Minnelijke schikking te betalen, en dan nadien op de fout te argumenteren na de minnelijke schikking? (zonder rechter maar administratief)?

WP002
Berichten: 1479

#13 , 05 feb 2016 17:20

Hebt u de overtreding nu begaan of niet? Wees dan eerlijk en betaal!

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

#14 , 05 feb 2016 17:24

Hebt u de overtreding nu begaan of niet? Wees dan eerlijk en betaal!

Dat is niet relevant in mijn vraagstelling.
De politie moet zijn werk correct doen en de wetten zijn er voor een reden.
Als dat niet meer zo is dan gaat het over willekeur en zijn we niet beter als maatschappij / land dan pakweg Rusland of Afrika of weet ik veel.
Laatst gewijzigd door svandamme op 05 feb 2016 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

giserke
Berichten: 2434

#15 , 05 feb 2016 17:24

Hebt u de overtreding nu begaan of niet? Wees dan eerlijk en betaal!
Waarom zou TS zichzelf moeten beschuldigen?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”