fout in PV snelheids overtreding

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

Re: fout in PV snelheids overtreding

#31 , 07 feb 2016 19:24

Omdat hij wel degelijk schuldig is en er probeert vanonder uit te komen op een techniciteit.
So? is de wet maar relevant als het in het nadeel is van de burger, en is de politie immuun van fouten en hoeven ze niet vakkundig te zijn?
Two wrongs don't make a right. U zal moeten betalen voor uw fout, en de verbaliserende agent zal hiervoor hopelijk ook berispt worden.
Zoals al eerder aangegeven zal dit afhangen van de rechter.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

#32 , 08 feb 2016 08:55

Wegpolitie even gebeld, in 't kader van wie niet waagt die niet wint, misschien gooien zij het eruit. Helaas pindakaas, toen ik belde vroeg de vriendelijek mevrouw direct : Ist van de 26e Januari in Kortrijk?? de rijrichting die niet klopt??

Ik zeg ja

zij zegt direct, je kan gewoon de MS betalen, of we kunnen het doorsturen naar 't parket, de foto die is wel correct..

Kortom, ze maken er zich weinig zorgen in dat het van hun kant "goed genoeg" is om naar de politie recter te sturen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#33 , 08 feb 2016 09:03

Als er een foto is kan je moeilijk beginnen discuteren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

#34 , 08 feb 2016 19:54

Als er een foto is kan je moeilijk beginnen discuteren.
Niet noodzakelijk waar, er zijn er genoeg die wel al hebben gediscussieerd en er wel bij gewonnen hebben.
Je moet natuurlijk wel je battles kiezen, en in dit geval is 't de moeite nie waard.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#35 , 09 feb 2016 09:21

[Je moet natuurlijk wel je battles kiezen,
.
Vergis u niet. Het is hier een JF en geen VTM programma

Milo72
Berichten: 1016

#36 , 09 feb 2016 11:50

Misschien ook nog een mogelijkheid:
Als je er van uitgaat dat het PV correct is qua plaats, dan kan je de vermelde snelheidsbeperking aanvechten: er is namelijk GEEN snelheidsbeperking op de E17 in Kortrijk, richting Antwerpen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

giserke
Berichten: 2434

#37 , 09 feb 2016 13:56

Dat laatste lijkt me idd de beste verdediging te zijn. Alleen TS heeft blijkbaar al gebeld met de betrokken verbalisanten.
Maw, ze zijn verwittigt van hun fout.

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#38 , 09 feb 2016 15:16

Misschien ook nog een mogelijkheid:
Als je er van uitgaat dat het PV correct is qua plaats, dan kan je de vermelde snelheidsbeperking aanvechten: er is namelijk GEEN snelheidsbeperking op de E17 in Kortrijk, richting Antwerpen.
We zijn hier niet in Duitsland. Snelheid op snelwegen is nog steeds beperkt tot 120, waar de TS volgens het PV nog steeds beduidend boven zit.

Milo72
Berichten: 1016

#39 , 09 feb 2016 15:22

Misschien ook nog een mogelijkheid:
Als je er van uitgaat dat het PV correct is qua plaats, dan kan je de vermelde snelheidsbeperking aanvechten: er is namelijk GEEN snelheidsbeperking op de E17 in Kortrijk, richting Antwerpen.
We zijn hier niet in Duitsland. Snelheid op snelwegen is nog steeds beperkt tot 120, waar de TS volgens het PV nog steeds beduidend boven zit.
TS stelt nergens dat hij sneller dan 120km/u reed.

En idd, zoals giserke stelde, ze zijn op de hoogte van hun fout, dus kunnen dit rechtzetten.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#40 , 09 feb 2016 15:26

Misschien ook nog een mogelijkheid:
Als je er van uitgaat dat het PV correct is qua plaats, dan kan je de vermelde snelheidsbeperking aanvechten: er is namelijk GEEN snelheidsbeperking op de E17 in Kortrijk, richting Antwerpen.
de E17 in kortrijk, richting Antwerpen heeft wel degelijk een snelheidsbeperking. Het lijkt me echter weinig nuttig om te stellen dat je aan "-120km/u" reed, omdat tegen de richting rijden me nog altijd een overtreding lijkt op een autostrade...

Milo72
Berichten: 1016

#41 , 09 feb 2016 15:33

Mijn excuses, ik had inderdaad specifiek moeten vermelden "GEEN snelheidsbeperking tot 90km/u".

Waar de -120 vandaan komt weet ik niet ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#42 , 09 feb 2016 15:41

ah, ik dacht dat je probeerde te argumenteren dat iemand geen snelheidsovertreding gemaakt had, omdat hij "tégen richting" reed aan 120km/u :-)

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

#43 , 19 feb 2016 20:42

Misschien ook nog een mogelijkheid:
Als je er van uitgaat dat het PV correct is qua plaats, dan kan je de vermelde snelheidsbeperking aanvechten: er is namelijk GEEN snelheidsbeperking op de E17 in Kortrijk, richting Antwerpen.
We zijn hier niet in Duitsland. Snelheid op snelwegen is nog steeds beperkt tot 120, waar de TS volgens het PV nog steeds beduidend boven zit.

122...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”