Keuringsbewijs oude nummerplaat

Bloempje1
Topic Starter
Berichten: 6

Keuringsbewijs oude nummerplaat

#1 , 03 feb 2016 12:55

Ik heb pas de auto van ons bedrijf overgeschreven op mijn eigen naam. Keuring gedaan, verzekering in orde gebracht. Nu heb ik vandaag de nieuwe nummerplaten aan mijn auto gehangen en de oude naar het postkantoor gebracht. Bij het opbergen van mijn papieren, bedacht ik me dat er nu op mijn keuringsbewijs (de keuring die ik moest doen voor de verkoop) alleen mijn oude nummerplaat staat en dus niet de nieuwe (daar ik die op het moment van keuring nog niet wist).

Maakt dit uit? Uiteraard komt het chassisnummer e.d. wel overeen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tybo
Berichten: 145

#2 , 06 feb 2016 00:20

Om welk type voertuig gaat het ? Personenauto, lichte vrachtauto, ... ?

Bloempje1
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 06 feb 2016 20:15

Personenauto.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 08 feb 2016 20:25

Effe te lui om de wegcode na te kijken doch op je groene kaart staat het chassisnummer wat je voertuig ondubbelzinnig identificeert en er worden jaarlijks duizenden voertuigen de straat opgestuurd met op hun groene kaart de verplichting om hun onleesbare nummerplaat te vervangen. Bij de volgende keuring passen ze dat dat aan met de nieuwe nummerplaat. Zelf al "onleesbare" nummerplaten moeten vernieuwen en auto van ouders overgenomen met verandering van nummerplaat en nooit problemen gehad : als je de auto van je ouders overneemt moet je niet naar de keuring maar verandert de nummerplaat wel als't nog een nummerplaat oud model is.

Antwoord onder voorbehoud bla bla bla

Bloempje1
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 11 feb 2016 14:06

Dank u wel, ik ben gerustgesteld :).

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”