Retributie ondanks geldig ticket in Nieuwpoort

Vlasselaer
Topic Starter
Berichten: 1

Retributie ondanks geldig ticket in Nieuwpoort

#1 , 27 jan 2016 09:27

Retributie Nieuwpoort 22/12/2015:

Ik had mijn ticket betaald en het lag netjes op het dashbord, parkeertijd was 24 uur en
vermits ik een dagjestoerist ben maak ik slechts enkele uren gebruik van een parkeerplaats. Welke zijn
mijn rechten, het ticket lag immers nog netjes op het dashbord bij mijn vertrek. Mijn 2 de vraag, hoe
komt het dat ik na 5 weken een eerste brief ontvang waarin staat: tot op heden mochten wij geen
betaling ontvangen....Hoe kan ik betalen of bewijzen dat ik het vignet betaald had na anderhalve
maand, ik hou mijn tickets altijd bij maar geen anderhalve maand. Waarom maken zij melding van een
herinnering, vermits het hun eerste contact met mij is. Er zijn verschillende getuigen dat ik wel
betaald had, weliswaar familie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 27 jan 2016 10:45

Zij moeten bewijzen dat je niet betaald hebt.
Dit kunnen ze enkel doen door een duidelijke foto van je voorruit te maken, waarop er geen ticket te zien is.

Geef als antwoord dat je wel betaald had, het ticketje na deze periode niet meer hebt, en vraag het bewijs dat je niet zou betaald hebben.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 27 jan 2016 13:08

Iemand trekt de retributiebon van onder uw ruitenwisser.
Of de retributiebon is nooit onder uw ruitenwisser gestopt.

In beide gevallen gooit u uw parkeerticket weg, en zit u later met de gebakken peren.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”