PV voor dashcam met blauw ledje

giserke
Berichten: 2434

Re: PV voor dashcam met blauw ledje

#16 , 01 mar 2016 02:23

Ik zou toch graag eens het gezicht van een politierechter willen zien hoe hij gaat uitleggen hoe hij U een boete gaat aansmeren als je hem 2 foto's toont.
De een van een vrachtwagen met bijhorende kersboomverlichting, en dan uw wagen met dashcam ledje.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#17 , 01 mar 2016 10:46

Dan geeft hij de vrachtwagen misschien ook een boete...
Het blijft een overtreding, betalen dus.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 01 mar 2016 11:29

GISERKE, is een politieagent in uw ogen wel intelligent genoeg om die lichtjes te tellen? :lol:

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 01 mar 2016 12:16

Dan geeft hij de vrachtwagen misschien ook een boete...
Het blijft een overtreding, betalen dus.
Waar haal je vandaan dat het een overtreding is :?:

Je zou met dezelfde dwaze onzin,ook elke GPS die licht naar achter uitstraalt - en dat doen ze in een personenwagen allemaal - kunnen gaan verbaliseren, want dat mag dan ook niet.

DVDs op de hoofdsteunen ?
PV :!:

Passagier die met smartphone bezig is ?
PV :!:

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#20 , 01 mar 2016 13:53

Blauwe stralende ogen: PV!!!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

giserke
Berichten: 2434

#21 , 01 mar 2016 15:15

GISERKE, is een politieagent in uw ogen wel intelligent genoeg om die lichtjes te tellen? :lol:
Deze waar TS op botste heeft er duidelijk problemen mee. :)

BloodNight
Berichten: 621

#22 , 01 mar 2016 20:20

Dan geeft hij de vrachtwagen misschien ook een boete...
Het blijft een overtreding, betalen dus.
Waar haal je vandaan dat het een overtreding is :?:

Je zou met dezelfde dwaze onzin,ook elke GPS die licht naar achter uitstraalt - en dat doen ze in een personenwagen allemaal - kunnen gaan verbaliseren, want dat mag dan ook niet.

DVDs op de hoofdsteunen ?
PV :!:

Passagier die met smartphone bezig is ?
PV :!:
De wegcode...is het artikel al niet gegeven?
Het staat te vrij om naar de rechtbank te gaan...soms heb je geluk...soms ook niet.
Ik heb al verschillende rechters weten beboeten voor dergelijke overtredingen.

rooleks
Topic Starter
Berichten: 4

#23 , 01 mar 2016 20:30

Tja 2 maten, 2 gewichten he met die blauwe smurfen... daar erger ik mij telkens aan.
Heb gewoon de 55 euro betaald, had geen zin om het te laten aanslepen, temeer daar BMW de boete terugbetaald heeft...

Jac
Berichten: 75
Juridisch actief: Nee

#24 , 13 mei 2016 10:12

Dit is al een oud bericht, maar ik vind het hallucinant genoeg om te reageren en ik begrijp niet dat er hier een ernstige discussie over gevoerd word.

Dit lijkt op kleine machtswellustelingen die brave burgers pesten ipv ze te beschermen. Indien ik zo een PV zou krijgen dan stapte ik er onmiddellijk mee naar de korpschef van de politiezone. En als ik daar ook mijn gelijk niet haalde, dan zorgde ik ervoor dat de oppositie een pak dergelijke PV's onder de arm heeft, de volgende keer dat mevr. De Bolle in een onderzoekscommissie komt vertellen dat de politie te weinig capaciteit heeft om terrorisme aan te pakken. Respect voor de politie OK, maar je moet er ook niet voor door het stof kruipen als burger.

PS. @rooleks. Er is pas iemand veroordeeld omdat hij op Facebook de politie smurfen genoemd had. Blauwe lampjes mag niet, blauwe mannetjes ook al niet :lol:

mjers
Berichten: 1788

#25 , 13 mei 2016 10:23

Volgens de wegcode mag het nu eenmaal niet. Als u een PV zou krijgen dan zou u daar simpelweg niets kunnen aan doen.
Behalve weigeren te betalen en de kosten zien oplopen tot uw boeltje in beslag genomen wordt.

Skoldt
Berichten: 159

#26 , 13 mei 2016 15:40

En wat als je je standlichten laat aanliggen 's nachts ? Of parkeerlichten ? Die zijn toch wat irritanter voor voorbijrijdende auto's dan een led-lampje...
Wat doen ze met de knipperende leds bij een autoalarm ?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”