blauwe zone

bartjen2
Topic Starter
Berichten: 1

blauwe zone

#1 , 19 jan 2016 16:36

Hallo heb een vraagje;
situatie schets :straat langs de kaai, staat in begin bord blauwe zone(ben gaan kijken).Ik kom haaks op deze kaai uit dmv een kleine doodsteekstraatje waar er geen bord"blauwe zone staat, passeer nog een 1 Richtingsstraat waar ook geen bord staat blauwe zone. Bijgevolg kon ik niet weten dat er een blauwe zone was: geen blauwe wegmarkering en op de gevolgde weg is er geen bord te zien. Ben ik in fout bij constatatie ontbreken parkeerkaart??

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 27 jan 2016 12:35

In België bestaan geen blauwe wegmarkeringen.
Er is enkel een ministeriële omzendbrief die blauw toelaat als ondergrond voor gehandicaptenparkings, in afwijking van de wegcode .

Zonale parkeerreglementeringen gelden in gans de zone, behalve waar plaatselijke verkeerstekens aangebracht zijn.

Kan u in dat doorsteekstraatje geraken zonder ergens de zone binnen te rijden ?
In dat geval, is de zone niet afgesloten.
Als u er kan in geraken zonder een zonebord te passeren, is dat een overtreding vanwege de wegbeheerder.

Het gevolg is dan dat u géén retributie mag krijgen.

Als u een dergelijke plaats vind, maak er foto's van, best zelfs een filmpje VOOR u de oevrheid op de hoogte brengt :!:


http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... /248-art65

65.5. Signalisatie met zonale geldigheid

1. Aan de verbodsborden en de borden betreffende het parkeren kan de zonale geldigheid worden gegeven.
Hun betekenis blijft ongewijzigd.

4. Het verkeersbord betreffende het begin van een zone waar een bijzonder verbod of een bijzondere regel inzake parkeren van toepassing is, wordt rechts geplaatst aan elke toegang tot deze zone.
Het mag links herhaald worden.

6. De reglementering geldt in gans de aldus afgebakende zone, behoudens, voor wat het parkeren betreft, op plaatsen waar door middel van verkeerstekens een andere parkeerregeling is voorzien.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”