parkeren voor eigen garagepoort op prive eigendom

tompie1
Topic Starter
Berichten: 1

parkeren voor eigen garagepoort op prive eigendom

#1 , 18 jan 2016 20:09

beste,

ik heb een garagebox aanpalend aan mijn tuin, naast mij is er ook een box voor de poort zouden er nog twee auto's kunnen staan maar word of mag niet volgens een eigenaar.

er zijn allemaal eigenaars in totaal +- 10 garageboxen de andere 8 hebben aan de overkant van hun poort een staanplaats.

Ik heb ook een staanplaats schuins over mijn poort deze is voor mijn vrouw.

Nu is de vraag mag ik op prive eigendom niet voor mijn eigen garage staan? ik hinder er niemand mee.
En dit is enkel als er bezoek komt voor een paar uurtjes.

in de hoofdstraat aan de voorzijde ,dat een doodlopende straat is geld er aan beide zijde een parkeerverbod.
Maar daar word dagelijks wel geparkeerd door dezelfde wagens en daar word dan niks tegen gezegd.

de zogezegde syndicus heeft een papier in de doorgang omhoog gehangen met daarop bepaalde regelwetgeving met geldboetes en takelkosten enz..
is dit wel geldig?

wie kan me verder helpen?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 18 jan 2016 20:14

Indien u de enige eigenaar bent van die grond mag dat.
Als die grond van iemand anders is of aan een mede-eigendom toebehoort hebt u daar toestemming voor nodig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 22 jan 2016 18:51

de zogezegde syndicus heeft een papier in de doorgang omhoog gehangen met daarop bepaalde regelwetgeving met geldboetes en takelkosten enz..
is dit wel geldig?
De wegcode geldt enkel op de openbare weg.
Private parkeerinrichtingen van bewoners zelf zijn geen openbare weg - tot een rechter vind van wel ...
(openbare weg is nergens bepaald in wetgeving)

Als dat een gedeeld eigendom is, zal u met de andere bewoners/eigenaars een regeling moeten treffen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”