auto laten ombouwen tot auto zonder rijbewijs

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: auto laten ombouwen tot auto zonder rijbewijs

#16 , 03 nov 2017 14:58

Ben geboren in 1944, hen NOOIT praktisch examen moeten afleggen. Theorie-examen had ik in het leger, maar geen Praktische rijles gekregen.
Ik ben geboren in 1945 en heb wel theoretisch examen afgelegd, daar was juist de grens.
Wonen we dan in zelfde land, ik ben geboren in 1946 en heb mijn rijbewijs voor auto zo gekregen, vanaf je in 1947 geboren was theorie en praktisch examen in rijschool.
Voor hoger rijbewijs +3500kg moest je vanaf 1946 theorie en praktisch examen afleggen in de rijschool, geboren in 1945 enkel theorie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 03 nov 2017 15:03

Sorry maar ik heb het moeten doen, maar enkel het theoretisch examen, en heb dit gedaan in Zwijnaarde, eind 1968 .

Ik ben geboren in maart van 1945, er zal een verschil van gemeenten geweest zijn zeker :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#18 , 03 nov 2017 15:08

In Aalst moest dit gebeuren via de rijschool.

Vanaf februari 1977 wordt het theorie- en praktijkexamen verplicht voor elke kandidaat-bestuurder.
Autosécurité krijgt, net zoals alle andere erkende organismen, de opdracht deze examens te organiseren.
https://www.autosecurite.be/nl/rb/historiek

Op internet vind ik rijbewijzen die uitgereikt zijn in januari 1967.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijbewijs ... schere.jpg
Laatst gewijzigd door sloeberken op 03 nov 2017 15:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 03 nov 2017 15:19

Bij ons kon je ook via de rijschool je theorie behalen maar ik had geen tijd, en heb in Zwijnaarde tussen mijn uren mogen gaan van mijn baas.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#20 , 07 nov 2017 19:27

Ik heb drie rijbewijzen. Auto is 4x4 en waardevol voor ons mbt wate brengen naar paarden en hooi vervoeren. Hij is echter te duur om hem als personenauto enkel voor ditbte gaan gebruiken.... Enkel vervoer van en naar de weide
Een 2.5 diesel kost idd wel wat aan taks (dikke 600€), verzekering (250€ of meer), keuring (50€) en wat herstellingen/onderhoud elk jaar maar een landbouwvoertuig kan je r niet van maken in België. Je kan m verkopen en een tractor aanschaffen of met paard en kar uw ding doen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#21 , 08 nov 2017 08:58

Auto is 4x4
Waarschijnlijk zwaarder dan 350 kg, en dan kan het niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 01 dec 2017 00:41

Als iedereen met een brommobiel zou rijden, zouden er veel minder verkeersongevallen gebeuren.
(dat is toch de basis om een morele regel af te leiden: wat als iedereen het zou doen.)
Klopt evenmin

Brommobielen zijn blijkbaar bij veel éénzijdige ongevallen betrokken
De bescherming van inzittenden is ondermaats, waardoor de verwondingen vaak zwaarder zijn ondanks de lagere snelheid

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”