Tijd opmaak en versturen PV.

tonydb
Topic Starter
Berichten: 1

Tijd opmaak en versturen PV.

#1 , 28 dec 2015 11:14

Op 7/nov heb ik de flitser zien afgaan voor een overdreven snelheid, dit niet met mijn wagen maar van een firma.
De eigenaar van de wagen (de firma) kreeg de vraag binnen om de gegevens van de persoon die op het moment van de inbreuk reed door te geven.
Ik heb mijn gegevens ingevuld op het blad en dit is door gefaxt naar het opgegeven nummer.

Nu is er op 14/dec een Aanvankelijk Proces-Verbaal opgemaakt en naar mij toegestuurd op 21/dec en een dag later het voorstel tot onmiddellijke inning.
Nu heb ik de vraag of dit eigenlijk wel mag.
Moet een proces verbaal niet binnen de twee weken opgemaakt worden?
Mogen zo dit zomaar naar de overtreder sturen zonder een kopie naar de eigenaar te sturen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 28 dec 2015 11:57

Dat mag zeker. Het pv verliest zijn bijzondere bewijswaarde als het niet tijdig verzonden is, maar de foto gaat u wel de das omdoen.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 dec 2015 16:44

De eigenaar van de wagen (de firma) kreeg de vraag binnen om de gegevens van de persoon die op het moment van de inbreuk reed door te geven.
Ik heb mijn gegevens ingevuld op het blad en dit is door gefaxt naar het opgegeven nummer.

Mogen zo dit zomaar naar de overtreder sturen zonder een kopie naar de eigenaar te sturen?
Een rechtspersoon is wettelijk verplicht de naam van de bestuurder door te geven.


Doorgaans klaagt men dat het PV naar de (leasing) firma gaat ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”