Verkeersaggressie gefilmd

yknb
Topic Starter
Berichten: 2

Verkeersaggressie gefilmd

#1 , 24 dec 2015 09:37

Hallo allemaal,

Een korte opsomming van feiten:
Ik heb onlangs een geval van verkeersaggressie kunnen vastleggen met mijn gsm.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik ook wel uitdagend gehandeld heb naar de andere chauffeur.
Echter, ik heb zijn feiten, zijn wagen en de chauffeur zelf op film. Ik filmde met de smartphone vanuit de hand vanachter het stuur.
Kan ik hoegenaamd nog met deze beelden iets aanvangen? Tenslotte, smartphone gebruik achter het stuur is eveneens strafbaar.
Daarenboven ben ik ook niet volledig zonder fout in dit verhaal, enkel staat dat nu net (vermoedelijk) niet op film.

Bedankt alvast voor uw mening hierover.
Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 24 dec 2015 10:17

Als u ook in fout bent, laat het dan zo. Hij zal misschien iets krijgen voor verkeersagressie, u krijgt gegarandeerd een boete voor smartphone achter het stuur gebruiken.

mjers
Berichten: 1788

#3 , 24 dec 2015 10:33

Hallo allemaal,

Een korte opsomming van feiten:
Ik heb onlangs een geval van verkeersaggressie kunnen vastleggen met mijn gsm.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik ook wel uitdagend gehandeld heb naar de andere chauffeur.
Echter, ik heb zijn feiten, zijn wagen en de chauffeur zelf op film. Ik filmde met de smartphone vanuit de hand vanachter het stuur.
Kan ik hoegenaamd nog met deze beelden iets aanvangen? Tenslotte, smartphone gebruik achter het stuur is eveneens strafbaar.
Daarenboven ben ik ook niet volledig zonder fout in dit verhaal, enkel staat dat nu net (vermoedelijk) niet op film.

Bedankt alvast voor uw mening hierover.
Mvg,
Waarom zou je dit doen?
En wat staat er precies op die beelden?

Reclame

yknb
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 24 dec 2015 10:37

op de beelden staat dat hij op de rem ging staan voor mij (nadat ik hem verhinderde rechts in te halen)

lohabra
Berichten: 1015

#5 , 24 dec 2015 10:51

U kan altijd klacht indienen.

Het parket zal dan beslissen of zij vervolgen of niet. Indien het parket niet vervolgt, kan u zich nog altijd burgerlijke partij stellen. In dat geval, zal de rechter wel uitmaken of hij de beelden aanvaardt als bewijsmateriaal of niet.

Maar mij lijkt het alleen niet al té verstandig om te doen, als u daar dan gaat moeten bij vertellen, dat u zélf deze beelden niet-handsfree gemaakt hebt. Bovendien weet een rechter, en de advocaat van de tegenpartij ook, dat op deze beelden wellicht niet alles te zien is. Dus schrik niet, als u in de rechtbank ook nog 's de vraag zou krijgen wat u zélf zoal uitgespookt hebt om deze reactie teweeg te brengen.

Dus alles bij elkaar opgeteld: een klacht indienen is 1. Maar als u daar dan zélf gaat moeten toegeven dat u zélf deze beelden niet-handsfree gemaakt hebt, en dat u zélf enige ergernis opgewekt hebt door hem te beletten u rechts in te halen ..... zou deze klacht wel 's als een boomerang in uw eigen gezicht kunnen ontploffen .....

Persoonlijk zou ik het u dan ook ten stelligste afraden.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

mjers
Berichten: 1788

#6 , 24 dec 2015 10:58

op de beelden staat dat hij op de rem ging staan voor mij (nadat ik hem verhinderde rechts in te halen)
Dus u hebt hem eerst uitgedaagd... En dan zijn reactie gefilmd... En dan gaat u als wraak hiermee naar de politie gaan?
Dit is ook hoe een rechter zal redeneren.
U zal het ook hard te verduren krijgen in de rechtbank.

Niet doen dus, en laat u niet meer verleiden tot verkeersagressie. Bereik je nooit iets mee, behalve veel problemen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 25 dec 2015 23:55

Ik zou er zeker mee naar het Parket stappen.
Dan kan men u beiden vervolgen en zien veroordelen, een tijdje van de weg halen, en wordt het daar net iets veiliger.
En da's een goeie zaak, want 2015 wordt - alweer - een pikzwart verkeersjaar.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”