fout geparkeerd en onbeschofte behandeling agent

Brendi
Topic Starter
Berichten: 8

Re: fout geparkeerd en onbeschofte behandeling agent

#16 , 14 dec 2015 09:18

Ik wil graag deze discussie sluiten aangezien ik voldoende antwoord ontvangen heb. Bedankt voor de reacties. Wat betreft de huidskleur van mijn man etc. Hoort niet in dit topic thuis. Wil nog wel even reageren op sommige reacties hierop. Wellicht leest iemand dit met een getinte huidskleur en deze zal waarschijnlijk wel snappen wat ik bedoel. Als mijn zoontje de woorden van een klasgenootje herhaalt zijnde: jij bent een zwarte. Terwijl mijn zoontje nota bene een heel licht getinte huidskleur heeft, merk je helaas toch dat racisme toch wel erg aanwezig is. Als blanke kom je hier zelf misschien niet mee in aanraking. Ik ben zelf zo blank als maar wat maar ondervind dus op indirecte manier discriminatie. Staat los van dit hele topic. Maar wil het toch eens gezegd hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#17 , 14 dec 2015 09:30

Wellicht leest iemand dit met een getinte huidskleur en deze zal waarschijnlijk wel snappen wat ik bedoel.
Het enige wat ik uit uw uitleg snap is, dat als u TERECHT wordt berispt omwille van uw verkeersonveilig gedrag, u er de niet ter zake doende huidskleur van uw partner bijsleurt om uw gedrag te vergoelijken. Dat u daarmee zélf het etiket racisme bijsleurt, is uw schuld en uw schuld alleen. Mochten de agenten nu systematisch alleen niet-blanken beboeten en de blanken met rust laten, dan had u een punt, maar dat was niet het geval, wel?

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 dec 2015 09:55

Als mijn zoontje de woorden van een klasgenootje herhaalt zijnde: jij bent een zwarte. Terwijl mijn zoontje nota bene een heel licht getinte huidskleur heeft, merk je helaas toch dat racisme toch wel erg aanwezig is.
Mevrouw, u mag zich dringend eens bijscholen over wat discriminatie juist betekent. Een kat een kat noemen is iets heel anders dan discriminatie maar is in het über politiek correcte landschap van vandaag blijkbaar een probleem voor de lange teentjes. (Excuses voor de geslachtsspecifieke aansprekeing, wat in uw ogen waarschijnlijk ook al neigt naar discriminatie.)
Als blanke kom je hier zelf misschien niet mee in aanraking.
U zou er versteld van staan hoe vaak je vandaag de dag als blanke in België gediscrimineerd wordt.

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#19 , 14 dec 2015 11:01

[quote="Brendi" Wat betreft de huidskleur van mijn man etc. Hoort niet in dit topic thuis. Wil nog wel even reageren op sommige reacties hierop. Wellicht leest iemand dit met een getinte huidskleur en deze zal waarschijnlijk wel snappen wat ik bedoel. Als mijn zoontje de woorden van een klasgenootje herhaalt zijnde: jij bent een zwarte. Terwijl mijn zoontje nota bene een heel licht getinte huidskleur heeft, merk je helaas toch dat racisme toch wel erg aanwezig is. Als blanke kom je hier zelf misschien niet mee in aanraking. Ik ben zelf zo blank als maar wat maar ondervind dus op indirecte manier discriminatie. Staat los van dit hele topic. Maar wil het toch eens gezegd hebben.[/quote]


Dit is zo makkelijk, steek alles maar op racisme.
Ik ken in mijn persoonlijke sfeer niemand die enige racistische neigingen heeft. Uiteraard lopen er mensen rond die racistisch zijn. Maar dit is een minderheid.
U ervaart waarschijnlijk iedere tegenslag als een vorm van racisme.
Ook nu weer, u wordt beboet omdat u fout geparkeerd staat. "Het zal wel zijn omdat mijn man een zwarte huidskleur heeft". Wees realistisch...
Kinderen lachen nu eenmaal met elkaar, is het nu zwartje, dikkertje, chineesje, rostje... Dit zijn kinderen. Om daar nu onmiddellijk racistische beschuldigingen voor te uiten... Dan ga je nog vele malen gefrustreerd rondlopen.
De man lachte waarschijnlijk naar de agent omdat er alweer (de zoveelste) één fout geparkeerd staat. En dit heeft dus niets met huidskleur te maken.
Ook het gedrag van de agent lijkt mij meer dan normaal. Hou er rekening mee dat hij dit waarschijnlijk dag in dag uit ziet, vandaar zijn ergernis.

Uw klacht tegen de agent zal gewoon geseponeerd worden, reken er ook maar niet op dat hij hier ooit iets van gaat horen.

Ik herinner me een gelijkaardige vraag enkele maanden geleden (ook een ouder die beboet werd voor het fout parkeren tijdens het ophalen van zijn kind aan de schoolpoort)
Die persoon werd veel harder aangepakt op dit forum dan u. Dus de reacties vallen nog heel goed mee. Dergelijke klaagzangen over de wet doen het nu eenmaal niet goed op een juridisch forum.

LeenW
Berichten: 12813

#20 , 14 dec 2015 11:29

Ik vind niet dat ik vrouwen beledig. Ik kan niet voor alle vrouwen spreken maar ik denk dat als een vrouw op een dergelijke manier wordt toegesproken dit zich eerder aantrekt en als intimiderend ervaart dan wanneer dit een gesprek was als een man tegen een man.
Dat is wel degelijk beledigend voor vrouwen. Wat u zegt is dat vrouwen niet op dezelfde manier mogen worden aangesproken als mannen, omdat ze daar minder goed op kunnen reageren. Zullen we dan ineens ervoor zorgen dat vrouwen niet meer met de auto mogen rijden, zodat we zo'n pijnlijke situaties kunnen vermijden? Met die houding verbaast het me dat u zelf klacht bent gaan neerleggen i.p.v. uw man te sturen.

Om even in te pikken op wat op de vorige bladzijde werd gesuggereerd, kan een agent zelf klacht indienen voor laster en eerroof bij een onterechte klacht?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 14 dec 2015 12:00

Heeft u zelf eigenlijk kleine kinderen die u naar school brengt?
Ik ken het probleem van parkeerplaats aan school. Ik breng zelf elke dag mijn zoontje naar school, en parkeer twee straten verder (reglementair) aangezien ik weet dat er aan school zelf nooit parkeerplaats is. Ik vertrek thuis 5 minuten vroeger omdat ik weet dat ik 5 minuutjes met mijn zoontje zal moeten stappen naar school. Het zou voor mij uiteraard ook makkelijker zijn om gewoon even half op het voetpad vlak voor de school te parkeren en mijn zoontje daar te laten uitstappen, maar als iedereen dit doet, wordt het chaos en een onveilige bedoening daar.

Verder: u WEET dat u verkeerd geparkeerd staat en u ZIET een politiecombi die naast u komt staan. Begrijpt u dan niet dat dit een waarschuwing van de agent in kwestie is dat u verkeerd staat? Ik zou als agent ook geïrriteerd zijn, moest je dan gewoon blijven staan alsof er niets aan de hand is! Nogal logisch dat de agent u bestraffend toespreekt.

Uiteraard hebt u alle recht dit niet OK te vinden en hier klacht voor in te dienen, maar u zorgt gewoon voor extra werk op het politiebureau, met als resultaat dat men u daar als één van de velen" zal beschouwen die zich niet kan neerleggen bij het terecht gewezen worden door de politie. Ik zie echt niet in waar de agent in fout gegaan is. Zoals reeds gezegd: uw opmerkingen dat de huidskleur van uw man, of uw geslacht hier enige invloed zou gehad hebben, is er zwaar over. Maar dat had u wel al door, denk ik?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 14 dec 2015 19:14

Dan kan een agent daar in de ochtend gaan staan en wel heel veel bekeuringen gaan uitschrijven. Aangezien veel ouders de kinderen juist bij het zebrapad laten uitstappen omdat ze daar moeten oversteken.
De meeste gemeenten kunnen hun financiële balans grotendeels terug in orde brengen door doorgedreven controles aan de schoolpoorten en in de schoolomgeving ...

Heeft u zelf eigenlijk kleine kinderen die u naar school brengt?
U ontwijkt de vraag - veelzeggend - maar tackelt liever de persoon .

Purple
Berichten: 246

#23 , 16 dec 2015 13:18

Waarschijnlijk was U de zoveelste die de agent die week heeft moeten verbaliseren.
Zo een parkeersituaties aan scholen is dikwijls dweilen met de kraan open. Een agent zou voor minder eens wat "gebeten" reageren, het zijn ook maar mensen.

Aan de school waar mijn zoon gaat is het dezelfde situatie (waarschijnlijk bij 90% van de scholen).

Politie verbaliseert alle foutparkeerders.
Dan rijden ze het blokje om en wanneer ze 3 minuten later terugkomen, kunnen ze weer een 10-tal auto's opschrijven.

Franciscus
Berichten: 38583

#24 , 17 dec 2015 00:38

Uiteraard kan de politieambtenaar na het 'tuchtonderzoek' aangifte doen van smaad laster en eerroof en of lasterlijke aantijgingen en de kosten die daardoor gemaakt zijn op de veroordeelde terugvorderen.

Trouwens het woord ' zwarte' wordt aanzien als correcte benoeming.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 17 dec 2015 11:56

Aan de school waar mijn zoon gaat is het dezelfde situatie (waarschijnlijk bij 90% van de scholen).
De verkeerstoestanden zijn gelijkaardig behalve waar ..
Politie verbaliseert alle foutparkeerders.
... dit in een eerder zeldzaam geval voorkomt.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”