verkeersagressie

Hensyr
Topic Starter
Berichten: 3

verkeersagressie

#1 , 11 dec 2015 02:55

Beste,

Ik ben 52 jaar en een rustige chauffeur doch ga ik vlot mee met de stroom.
Eergisteren is het echter helemaal fout gelopen.
Ik ben aan een kruispunt rechts afgeslagen toen er een andere bestuurder duidelijk niet blij was met mijn beslissing die weg op te rijden.
Hij begon al vanop afstand te toeteren en bleef dat doen tot hij vlak achter mij reed en begon dan met zijn grootlichten te flikkeren.
De bestuurder achter mij was duidelijk geagiteerd en bleef maar toeteren en flikkeren tot ik er genoeg van had en bruusk op mijn rem ging staan.
Ik ben uitgestapt en liep naar de bestuurder toe die ondertussen ook uitgestapt was.
Toen ik hem vroeg wat zijn probleem was gaf hij zich uit als politieman en wilde hij onmiddellijk een pv opmaken omdat ik door hard op mijn rem ben gaan staan en midden op de weg het verkeer tegen hield een gevaarlijk manoeuvre heb uitgevoerd.
Het ging van kwaad naar erger en ik ben dan in mijn auto gestapt en verder gereden.

Nu ben ikzelf niet van de slimste en op de koop toe ben ik autistisch en schizofreen, ik kan er niet van slapen en het voorval blijft in mijn hoofd spoken.
Wat als het nu echt een politieman was? Kan hij een pv opmaken nadien? Heeft hij deze agressie niet zelf uitgelokt? Kan ik zelf klacht neerleggen van de feiten?
Ondertussen weet ik wel wie de persoon is bij naam en op de koop toe is dit een dichte naaste van de burgemeester van mijn dorp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 dec 2015 09:07

En waarvoor diende het claxoneren en flikkeren?

Super0072
Berichten: 81
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2015 10:01

Waarom zou hij zo geagiteerd zijn bij een normaal manoeuvre van jou, naar rechts gaan op een kruispunt. Mocht je daar naar rechts?
De bestuurder achter mij was duidelijk geagiteerd en bleef maar toeteren en flikkeren tot ik er genoeg van had en bruusk op mijn rem ging staan.
Hoe dit wettelijk zit, weet ik niet, maar zo jaag je een geagiteerd persoon nog verder op. Wat je zou moeten gedaan hebben is niets, hem negeren. (gemakkelijk te zeggen achteraf, I know). Dat kan namelijk ook als verkeersagressie bekeken worden.
Ik ben uitgestapt en liep naar de bestuurder toe die ondertussen ook uitgestapt was.
Toen ik hem vroeg wat zijn probleem was gaf hij zich uit als politieman en wilde hij onmiddellijk een pv opmaken omdat ik door hard op mijn rem ben gaan staan en midden op de weg het verkeer tegen hield een gevaarlijk manoeuvre heb uitgevoerd.
Het ging van kwaad naar erger en ik ben dan in mijn auto gestapt en verder gereden.
Als de persoon niet in uniform is , of het geen prioritair voertuig is, of als er geen blauw zwaailicht, bordje volgen,... gebruikt word, dus gewoon een personenwagen acht ik het niet opportuun om te stoppen. Zelfs als het zo zou zijn, hoef je niet uit te stappen. Je legt je motor stil, raampje naar beneden en een echte agent zal wel komen vragen naar papieren en dergelijke.

Over papieren gesproken, hij heeft zich toch gelegitimeerd?
Wat als het nu echt een politieman was? Kan hij een pv opmaken nadien? Heeft hij deze agressie niet zelf uitgelokt? Kan ik zelf klacht neerleggen van de feiten? Ondertussen weet ik wel wie de persoon is bij naam en op de koop toe is dit een dichte naaste van de burgemeester van mijn dorp.
Als hij agent is, kan hij een pv opmaken, ja, maar jij kan dat laten voor de politierechtbank laten komen, en je verhaal doen. Dan is het aan de rechter om te beslissen.

En indien hij geen agent is, dan kan je natuurlijk een verkeersagressie klacht indienen, verzwaard met het zichzelf uitgeven als agent.

IK kan op twee manieren komen om dit te onderzoeken of hij agent is:
- dien verkeersagressie klacht in met je verhaal, dan komt alles in detail voor de rechtbank
- via google, facebook,... eens neuzen of je hem terug vind, en in het ideale geval zijn beroep
Nu ben ikzelf niet van de slimste en op de koop toe ben ik autistisch en schizofreen, ik kan er niet van slapen en het voorval blijft in mijn hoofd spoken.
Het verkeer is voor veel mensen een stresserend gegeven. Het is gemakkelijker gezegd als gedaan, maar probeer dit uit je hoofd te zetten. Is het geen agent, en dien je geen klacht in, hoor je hier niets meer van. Indien dit een serieuze impact heeft op je gezondheid, is het misschien opportuun je behandelend arts te contacteren

Reclame

Hensyr
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 12 dec 2015 00:47

Waarom zou hij zo geagiteerd zijn bij een normaal manoeuvre van jou, naar rechts gaan op een kruispunt. Mocht je daar naar rechts?
Ja ik mocht daar naar rechts, het is een gewoon kruispunt.
Vóór de betreffende auto reed er nog een andere auto die naar rechts afsloeg (in de straat waar ik stond te wachten) en nam ik daar gebruik van om het kruispunt op te rijden. Er was genoeg plaats.
Hoe dit wettelijk zit, weet ik niet, maar zo jaag je een geagiteerd persoon nog verder op. Wat je zou moeten gedaan hebben is niets, hem negeren. (gemakkelijk te zeggen achteraf, I know). Dat kan namelijk ook als verkeersagressie bekeken worden.
We waren al een eind van het kruispunt verwijderd en hij bleef maar verder doen en dat maakte me kwaad. Het was alsof hij dit letterlijk wou dat ik op de rem ging staan.
Als de persoon niet in uniform is , of het geen prioritair voertuig is, of als er geen blauw zwaailicht, bordje volgen,... gebruikt word, dus gewoon een personenwagen acht ik het niet opportuun om te stoppen. Zelfs als het zo zou zijn, hoef je niet uit te stappen. Je legt je motor stil, raampje naar beneden en een echte agent zal wel komen vragen naar papieren en dergelijke.

Over papieren gesproken, hij heeft zich toch gelegitimeerd?
Het was te laat, ikzelf was al kwaad dat hij dit deed. En neen hij heeft zich niet gelegitimeerd.
Als hij agent is, kan hij een pv opmaken, ja, maar jij kan dat laten voor de politierechtbank laten komen, en je verhaal doen. Dan is het aan de rechter om te beslissen.

En indien hij geen agent is, dan kan je natuurlijk een verkeersagressie klacht indienen, verzwaard met het zichzelf uitgeven als agent.

IK kan op twee manieren komen om dit te onderzoeken of hij agent is:
- dien verkeersagressie klacht in met je verhaal, dan komt alles in detail voor de rechtbank
- via google, facebook,... eens neuzen of je hem terug vind, en in het ideale geval zijn beroep
Bij wie moet ik me dan wenden om een verkeersagressie klacht neer te leggen.
Ik heb hem inderdaad gevonden op facebook, ik weet dus zijn naam en meteen ook dat hij heel naaste familie (broer of zoon) is van de burgemeester van mijn dorp.
Het verkeer is voor veel mensen een stresserend gegeven. Het is gemakkelijker gezegd als gedaan, maar probeer dit uit je hoofd te zetten. Is het geen agent, en dien je geen klacht in, hoor je hier niets meer van. Indien dit een serieuze impact heeft op je gezondheid, is het misschien opportuun je behandelend arts te contacteren
Ik ga erover praten met het mobiel team van psychologen (Geert en Eline) die wekelijks bij mij thuis komen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 12 dec 2015 09:34

Mogelijks wou hij u allen maar verwittigen dat uw achterlicht stuk was.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”