De Lijn - Proces-verbaal

Cerawin
Topic Starter
Berichten: 1

De Lijn - Proces-verbaal

#1 , 10 dec 2015 19:16

Ik mocht van De Lijn een Proces-verbaal ontvangen voor de inbreuk Niet eerbiedigen van verkeersbord F17.

Dient deze vaststelling gestaafd te worden door enige bewijsstukken of kan De Lijn deze boete willekeurig uitschrijven?
Heb ik het recht om inzage te krijgen in het dossier?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 dec 2015 19:45

De wegcode geld voor iedereen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 10 dec 2015 20:00

En controleurs van De Lijn hebben politiebevoegdheid.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 10 dec 2015 22:22

Ik mocht van De Lijn een Proces-verbaal ontvangen voor de inbreuk Niet eerbiedigen van verkeersbord F17.

Dient deze vaststelling gestaafd te worden door enige bewijsstukken of kan De Lijn deze boete willekeurig uitschrijven?
De controleurs van De Lijn zijn bevoegde personen, en mogen hiervoor PVs uitschrijven.

U kan eens kijken of ter plaatse aan de 3 voorwaarden voldaan is :

Bord F17
Wegmarkering met dikke onderbroken streep
Wegmarkering "BUS" op de rijstrook aangebracht


Heb ik het recht om inzage te krijgen in het dossier?
Kan u doen eens het dossier bij het politieparket ligt, en u een minnelijke schikking van het Parket ontving - daar staat in hoe u inzage kan krijgen
(ter plaatse gaan kijken, of kopie laten toesturen van het "dossier" - dat dan bestaat uit ... het PV.)

LeenW
Berichten: 12826

#5 , 10 dec 2015 23:14

Tof om te weten dat men hier boetes voor uitschrijft, in Antwerpen zie je niet anders dan auto's die over busstroken rijden om een kilometer verder rechts af te slaan :D

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 13 dec 2015 23:02

Tof om te weten dat men hier boetes voor uitschrijft, in Antwerpen zie je niet anders dan auto's die over busstroken rijden om een kilometer verder rechts af te slaan :D
In datzelfde Antwerpen en districten zijn er echter ook aanzienlijk wat stukken zogezegd voorbehouden rijstrook F17 die NIET conform gesignaleerd zijn ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”