rijverbod

djendor
Topic Starter
Berichten: 74

rijverbod

#1 , 10 dec 2015 11:56

Ik heb rijverbod gekregen tot 12 Dec voor alle motorvoertuigen. De vraag is mag ik na deze datum mag rijden met klasse a bromfiets zonder herstelonderzoeken te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 10 dec 2015 12:11

Aangezien er vanaf 13 december geen rijverbod is lijkt de vraag tevens het antwoord daarop te zijn.
Tenzij er voorwaarden aan verbonden zijn, maar die zie ik niet in mijn kristallen bol....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 10 dec 2015 12:43

Gelet op de posts van TS denk ik dat dame fortuna niet gewoon weggewandeld is van hem maar op zijn opgedreven mobilette is gesprongen en weggeracet...

Rijverbod stopt de 12e dus vanaf de 13 geen probleem. Maar: ik veronderstel dat u niet toevallig herstelonderzoeken vermeldt. En ik weet niet of die ook geen voorwaarde kunnen zijn om een voertuig te mogen besturen waar u in principe GEEN rijbewijs voor nodig heeft. Zoek dat zeer goed uit (bel eens met het BIVV) want anders zou een ongelukje wel eens zeer zware gevolgen kunnen hebben.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 10 dec 2015 22:38

U moet uiteraard uw rijbewijs terug in uw bezit hebben dus bega niet de 12 met de wagen uw rijbewijs te gaan halen.
Voor de rest zie boven...zolang niet aan alle voorwaarden voldaan zal u zich aan die voorwaarden moeten houden.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 13 dec 2015 22:59

Ik heb rijverbod gekregen tot 12 Dec voor alle motorvoertuigen. De vraag is mag ik na deze datum mag rijden met klasse a bromfiets zonder herstelonderzoeken te doen?
U heeft geen rijverbod gekregen, maar een verval van het recht tot (be)sturen (van een motorvoertuig).

Neen.

Het herstel in het recht tot sturen is blijkbaar afhankelijk van herstelonderzoeken.
Als u die herstelonderzoeken niet met succes afgelegd hebt, bent u dus op 13 december niet hersteld in dat recht ...
En een bromfiets klasse A is een motorvoertuig, ook al heb je er geen rijbewijs voor nodig.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 14 dec 2015 09:35

Fietsen is gezond :mrgreen:
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

djendor
Topic Starter
Berichten: 74

#7 , 14 dec 2015 22:05

als je niet slaagt voor hesterstelonderzoek mag je dus ook niet met een a klassen meer rijden ?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#8 , 15 dec 2015 04:28

Neen ( afgaande op wat uzelf schreef hierboven), en u heeft geluk dat er staat motorrijtuigen of de fiets zou ook niet meer gemogen hebben.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”