Parkeerboete stad Gent

KevinVDV
Topic Starter
Berichten: 2

Parkeerboete stad Gent

#1 , 09 dec 2015 16:08

Hallo,

Mijn situatie is als volgt;
Ik heb een parkeerticket geldig tot 29/10/2015 20:11 en haal een nieuw parkeerticket om 20:14. Op hetzelfde moment dat ik het ticket erin wil liggen is een parkeerwachter mijn auto aan het bekeuren.

Bijgevolg heb ik een boete vastgesteld op 29/10/2015 20:14 met als bewijsmateriaal het ticket van 29/10/2015 20:11, terwijl ik wel een geldig ticket heb op net hetzelfde moment, 20:14 dus. Ik leg dit ticket aan de andere kant van de ruit en op de foto's van de parkeerwachter kan je niet zien dat mijn ticket er op dat moment niet ligt. Ik zal een dwangbevel krijgen om te betalen indien ik de retributie niet betaal.

Heb ik genoeg aan het ticket van 20:14 als "tegenbewijs" of is de vaststelling van de parkeerwachter wettelijk geldig? Volgens het parkeerbedrijf geldt het laatste.

Alvast bedankt!

Mvg,
Kevin VDV

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 09 dec 2015 19:10

Je bent dus 3 minuten te laat ...

KevinVDV
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 09 dec 2015 21:48

Maar voor het moment dat de boete is uitgeschreven heb ik wel een geldig bewijs...

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 10 dec 2015 01:06

En hoe ga je die drie minuten daartussen uitleggen aan de rechter?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 10 dec 2015 12:30

Het is niet omdat je een geldig bewijs hebt dat het niet achter de voorruit van de wagen moet liggen. Als parkeerwachter daar geen briefje ziet liggen heb je prijs, al heb je 10 geldige briefjes in uw zak zitten

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 13 dec 2015 22:54

Maar voor het moment dat de boete is uitgeschreven heb ik wel een geldig bewijs...
Rechters zijn niet achterlijk hoor ...

aceke
Berichten: 138

#7 , 14 dec 2015 12:33

te laat? dus op moment dat je ergens komt aangereden en in de tijd dat je een ticket gaat halen beboeten ze u is dit volgens jullie geldig?
rechter zal dit nietig verklaren, heb hetzelfde gehad, echter heeft toen het bedrijf die het ticket had uitgeschreven het laten vallen

http://www.besixpark.com/faq/#f212
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=63807

ze moeten btw een 2de keer terug komen om dit te vermijden

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 14 dec 2015 13:24

@aceke: Hebben ze jou ook verteld waarom ze het in jouw geval hebben laten vallen? Was het omdat te tijdstippen héél dicht bij elkaar lagen?
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 dec 2015 13:29

Bij veel parkeerbedrijven is het ook zo dat je de parkeerplaats moet verlaten als uw ticket verlopen is. Een nieuw (al dan niet gratis) parkeerticketje gaan halen en in de plaats van het oude leggen, is dan niet toegestaan.

Ik denk niet dat de topic starter veel kans maakt indien het parkeerbedrijf een foto van 20u14 heeft, van een ticketje waar 20u11 op staat. Anders zou iedere eigenaar van een wagen die ziet dat men hem een retributie aan het schrijven is, snel naar de automaat kunnen spurten om een ticketje te gaan halen in dezelfde minuut dat de bekeuring uitgeschreven wordt.

Doet me beetje denken aan deze :wink: :

Afbeelding
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 14 dec 2015 19:28

Bij veel parkeerbedrijven is het ook zo dat je de parkeerplaats moet verlaten als uw ticket verlopen is. Een nieuw (al dan niet gratis) parkeerticketje gaan halen en in de plaats van het oude leggen, is dan niet toegestaan.
Dat is enkel zo bij de blauwe zone (reglementering).

Een GEMEENTE zou het kunnen voorzien in haar parkeerretributie-reglement, maar ik ben het nog nooit tegengekomen eigenlijk - ik heb ze uiteraard nog niet allemaal gelezen, maar als je een voorbeeld hebt ...

aceke
Berichten: 138

#11 , 15 dec 2015 12:21

@aceke: Hebben ze jou ook verteld waarom ze het in jouw geval hebben laten vallen? Was het omdat te tijdstippen héél dicht bij elkaar lagen?
geen 2de keer terug gekomen

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 17 dec 2015 12:54

Een GEMEENTE zou het kunnen voorzien in haar parkeerretributie-reglement, maar ik ben het nog nooit tegengekomen eigenlijk - ik heb ze uiteraard nog niet allemaal gelezen, maar als je een voorbeeld hebt ...
Bij ons staat op de automaten héél duidelijk dat de maximale parkeerduur voor een gratis ticket van 15 minuten, ook daadwerkelijk 15 minuten is (in tegenstelling tot een betalend ticket van 0,40 € per uur, met een maximale parkeerduur van 4 uur). Als je dus een tweede ticketje van 15 minuten gaat halen, is uw parkeerduur reeds een half uur en overschrijdt het dus de maximale parkeerduur. Je moet je in dat geval eigenlijk ergens anders gaan zetten en daarna een nieuw ticketje nemen.

Beetje gelijkaardig met Roeselare, blijkbaar: http://www.parkeren.be/roeselare/betalend-parkeren
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 17 dec 2015 23:27

Dat gaat over het combineren van gratis parkeertijd - totaal andere situatie.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 18 dec 2015 09:23

Dat gaat over het combineren van gratis parkeertijd - totaal andere situatie.
Geen idee. Topic starter heeft niet vermeld of zijn ticketjes gratis tickets waren, of betalende. Of samenvattend: hij heeft niet vermeld of de maximale parkeertijd al dan niet overschreden was.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 18 dec 2015 17:11

Toch wel
Ik heb een parkeerticket geldig tot 29/10/2015 20:11 en haal een nieuw parkeerticket om 20:14

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”