Verklaring afleggen naar aanleiding van een verkeersovertreding

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Verklaring afleggen naar aanleiding van een verkeersovertreding

#1 , 01 dec 2015 00:03

Heren,

Vandaag lag er in mijn brievenbus een uitnodiging van mijn wijkagent. Ik moet eerstdaags naar hem toe gaan voor het afleggen van een verklaring naar aanleiding van een verkeersoverteding.

Welke verkeersoverteding? Wel, in alle eerlijkheid: geen idee.

Dus zit ik er wel een beetje mee in mijn maag. Voor wta soort overtreding zou je een verklaring moeten gaan afleggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 01 dec 2015 21:45

Voor een verkeersovertreding krijg je een PV.
Geen uitnodiging.

Afleggen van een verklaring in verkeerszaken, is doorgaans in verband met een verkeersongeval.

patjebrussel
Berichten: 627

#3 , 07 dec 2015 21:30

Hoe is het nu afgelopen ? (just curious)

Reclame

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#4 , 08 dec 2015 10:01

In maart dit jaar had ik een PV gekregen ivm. parkeren op een gehandicaptenparking. Ik was die boete halveings uit het oog verloren, waardoor ik pas een paar maand terug betaalde.

Nu blijkt die uitnodiging van de politie daar op te slagen. Op zich was er niks aan de hand, het was voldodende om mijn betalingsbewijs op te sturen, en het dossier zou nu moeten afgesloten zijn.

patjebrussel
Berichten: 627

#5 , 08 dec 2015 15:32

Bedankt.
Ja, die brieven komen nogal agressief over, heb dat onlangs ook gehad, en uiteindelijk bleek het maar om een formaliteit te gaan, maar je zit toch met de schrik tot je je licht opsteekt.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#6 , 09 dec 2015 10:03

Bedankt.
Ja, die brieven komen nogal agressief over, heb dat onlangs ook gehad, en uiteindelijk bleek het maar om een formaliteit te gaan, maar je zit toch met de schrik tot je je licht opsteekt.
Inderdaad!

Ik kon me met de beste wil van de wereld niets voor de geest halen waarvoor me dat nodig leek.

Nu ja, betalingsbewijs doorgemaild, niets meer vernomen dus...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 09 dec 2015 12:32

Bizar, een uitnodiging om bij politie langs te komen voor een onbetaalde OI of MS :?:

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 dec 2015 12:41

Bizar, een uitnodiging om bij politie langs te komen voor een onbetaalde OI of MS :?:
Ja heb ik al meer gehoord hier bij ons.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”