Parkeerverbod voor garage die men niet als garage gebruikt

eylis
Berichten: 8840

Re: Parkeerverbod voor garage die men niet als garage gebruikt

#16 , 30 nov 2015 11:36

zo'n case heb ik ook bij de gemeente vernomen ( toendertijd): als de drempel tussen troittoir en rijweg verlaagd is tov de andere huizen (dus niet de drempel tussen troittoir en gevel/voortuin, dan is er sprake van een oprit voor een wagen. Maar die factor alleen was volgens de gemeente toen geen reden om de plaats als een oprit te beschouwen. In dit geval ging het om een huis dat vebouwd was en geen garage meer had, maar een bergruimte met een brede deur. Door die deur kon géén wagen, wel een moto of fiets. Dus néén: het was geen oprit meer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#17 , 30 nov 2015 12:22

Als er een deuropening is met deurelementen, die groot genoeg zijn voor een wagen, maak je geen schijn van kans.
Of het gebruikt wordt als garage of niet doet niks terzake.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 30 nov 2015 12:33

Als je zeker bent dat het geen garage is, ga er dan voor staan. Politie zal allen optreden als gebruiker in of uit zijn garage moet, en die is er dus niet.

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#19 , 30 nov 2015 14:04

Als je zeker bent dat het geen garage is, ga er dan voor staan. Politie zal allen optreden als gebruiker in of uit zijn garage moet, en die is er dus niet.
Toch niet hoor, het is voor de bewoner/ eigenaar genoeg om te zeggen dat hij in/uit wil uit de garage om de wagen door de politie te laten slepen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 30 nov 2015 15:00

Stel de vraag eens bij de gemeente: dat u zekerheid wil ivm deze poort. Dat u geen boete wi omwille van het feit dat dit een garagepoort zou zijn. Maar dat u sterk vermoedt dat de 3 panelen NIET samen open kunnen en dat de ruimte daarachter dus geen garage voor een voertuig is.
Dat het niet (breed genoeg) open kan voor een 3/4 wielig voertuig is een punt.
Dat er geen "garage" achter is, hoeft echter geen probleem te zijn - dat gaat over het feitelijke gebruik van de inrij, en dat is geen voorwaarde volgens Cassatie ...
Ik vraag me af of de gemeente de wijkagent kan sturen om vast te stellen of de poort in zijn geheel open kan.
Ik zie het niet meteen gebeuren eigenlijk ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”