Verval tot sturen

patjebrussel
Topic Starter
Berichten: 627

Verval tot sturen

#1 , 26 nov 2015 15:04

Ik kreeg een brief met 'feiten ten laste,...verval tot sturen gepleegd binnen de omschrijving van de politiezone,...'

Ik heb geen idee wat dit is, heb even gegoogled, en ik vind zaken zoals verval recht tot sturen,..

Heb anderhalf jaar geleden rijbewijs 15 dagen kwijt voor dronkenschap, intussen al rechtszaak geweest en heb boete betaald. Heb ook geen vonnis gezien en dergelijke. Telefonisch sprak men wel van 15 dagen rijverbod, ik dacht dat dit vervat was in die 15 dagen rijbewijs kwijt, of heeft het daar niets mee te maken ?

Wat anders kan dit zijn ? Toch nog bijkomende dagen rijverbod ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 26 nov 2015 21:26

Ik kreeg een brief met 'feiten ten laste,...verval tot sturen gepleegd binnen de omschrijving van de politiezone,...'
Wat staat er bij de eerste "...."

intussen al rechtszaak geweest en heb boete betaald. Heb ook geen vonnis gezien en dergelijke.
Ben je een zitting (of meerdere) naar de rechtbank geweest of heb je een advocaat daar naartoe gestuurd ?

Of is daar niemand opgedaagd in jouw naam ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 nov 2015 06:41

Was die "15 dagen rijbewijs kwijt" een onmiddellijke intrekking van het rijbewijs?

Reclame

patjebrussel
Topic Starter
Berichten: 627

#4 , 27 nov 2015 08:15

Ik kreeg een brief met 'feiten ten laste,...verval tot sturen gepleegd binnen de omschrijving van de politiezone,...'
Wat staat er bij de eerste "...."

intussen al rechtszaak geweest en heb boete betaald. Heb ook geen vonnis gezien en dergelijke.
Ben je een zitting (of meerdere) naar de rechtbank geweest of heb je een advocaat daar naartoe gestuurd ?

Of is daar niemand opgedaagd in jouw naam ?
U zal gehoord worden over feiten die u ten laste kunnen worden gelegd, meerbepaald : verval tot sturen, gepleegd binnen de omschrijving van de politiezone,....en elders op een niet nader bepaald tijdstip.
Ik begrijp daar dus niks van.
En ik ben naar de zitting geweest, de uitspraak was later. Ik mocht bellen, en daar zeiden ze me vanalles, ook 15 dagen rijverbod, en misschien bedoelden ze + 15 dagen,....misschien is het dat.

patjebrussel
Topic Starter
Berichten: 627

#5 , 27 nov 2015 08:16

Was die "15 dagen rijbewijs kwijt" een onmiddellijke intrekking van het rijbewijs?
Ja.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”