ZOEK INFORMATIE BETREFT/GARAGE INRIJDEN

nicky aris
Topic Starter
Berichten: 1

ZOEK INFORMATIE BETREFT/GARAGE INRIJDEN

#1 , 20 nov 2015 16:09

Geachte,
mijn garagepoort is 2,75 m breed ,en mijn autobreedte is 30 cm smaller .....maar dat is het probleem niet,de straat waar ik woon is slechts 3 m breed en de wagens die links en rechts van mijn poort staan zijn soms camionetten of 4X4 wagens die nogal breed zijn .....als ik dus mijn wagen moet binnenzetten en er staat zowel links en rechts een geparkeerde auto ,,,plus daarbij aan de overkant ook.......dan zou ik in een hoek van 90 graden de garage moeten binnenrijden.....Ik heb nu bij de plaatselijke dienst gevraagd om me langs één kant schuine witte lijnen te willen toestaan, andere kant niet want dat is ook een garage-ingang...... maar ik ving bot.....(ik zou "niet kunnen rijden"(!!!) Mijn partner die ook normaal een plaats heeft in de garage , moet meestal buiten staan omdat zijn wagen iets breder en langer is (politie zei "dat je dan zo'n grote
wagen niet moet kopen !!!
Ik dacht dat men in smalle straten een klein beetje "draai-hoek" moet krijgen om een hoek van 95°te kunnen nemen.....,?
Met dank voor het lezen
nicky

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 20 nov 2015 21:15

Een verdrijvingsvlak lost het probleem niet op - u mag daar zelf evenmin over rijden ...
(je mag niet rijden, niet stilstaan, en niet parkeren op verdrijvingsvlak)

In een straat van 3m breed mag nooit geparkeerd worden - men moet 3m doorgang vrij laten.
Bedoel je 3m rijbaan-breedte + de breedte van de parkeerstrook ?

Dan heb je toch al 5m om mee te werken en met de garage er naast (als dat niemand voor staat) toch plaats om je bocht te nemen :?:
Dan even achteruit en recht voor garage zetten.

Auto 2m45 breed ?
Vrachtwagen ?

Mariette
Berichten: 2507

#3 , 21 nov 2015 13:38

Zelf heb ik ooit - via schrijven naar politie - een parkeerverbod gekregen aan de kant tegenover mijn garage. Ik kan nu dus steeds uiterst rechts aankomen en 90° draaien (zit ook met dit probleem). Men heeft daarvoor een minimum aantal meters gemeten en die waren er blijkbaar niet als er wagens konden parkeren.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”