Nummerplaat

johanb1977
Topic Starter
Berichten: 117

Nummerplaat

#1 , 13 nov 2015 12:26

Misschien een overbodige vraag maar ik stel ze toch maar.
Ik rij nu met een privé wagen. Kan ik mijn nummerplaat van privé overzetten naar de zaak. Aangezien ik toch de zaakvoerder ben is het mss mogelijk. Ik heb een wagen gekocht op de zaak en ipv een nieuwe nummerplaat aan te vragen is het simpeler om mijn bestaande over te zetten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 13 nov 2015 12:50

"Oude" nummerplaten kunnen niet meer overgezet worden, enkel formaat 1-ABC-123 wordt nog overgezet.

De overzetting die je op het oog hebt, is echter niet voorzien ...

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... 01-hs2afd6

Artikel 25

§1. Een gewone kentekenplaat die voldoet aan de bepalingen getroffen in uitvoering van artikel 21 mag met instemming van de houder ervan worden overgedragen op naam van de echtgenoot, van de wettelijke samenwonende, of van één van de kinderen van de houder, indien het voertuig van de houder of een ander voertuig tegelijkertijd wordt ingeschreven onder het nummer van die kentekenplaat.

WP002
Berichten: 1479

#3 , 13 nov 2015 19:28

Kan in principe wel, maar dan wordt het als een vanity plate gezien, en dan kost het u 1000 euro, en ik dacht intussen al 2000.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”