Gereden met verlopen keuring

Blaatpraat
Berichten: 3791

Re: Gereden met verlopen keuring

#16 , 12 jan 2016 15:24

Mag ik met deze auto gedurende de twee weken waarin het keuringsbewijs geldig is rijden?
Ja, de volgende trajecten:
keuringstation - thuis
thuis - garage
garage - keuringstation
Hangt ervan af welk keuringsattest je meegekregen hebt.
Mijn auto is onlangs ook afgekeurd, en ik mocht 2 weken lang alle routes doen die ik wou, tot ik een garagist gevonden had die een gaatje kon lassen voor me.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 12 jan 2016 20:47

15 MAART 1968. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.
[BS 28.03.1968]
Hoofdstuk IV: Autokeuring
Artikel 23decies. Geldigheid

§3. De geldigheidsduur van het keuringsbewijs bedraagt vijftien dagen indien bij de keuring vastgesteld werd dat de staat van een onderdeel of van een groep van onderdelen of de tekortkomingen ten opzichte van de reglementaire bepalingen van zulke aard zijn dat het voertuig, zonder onmiddellijk gevaar op te leveren, ofwel dringend moet hersteld worden, ofwel moet gewijzigd worden om met de reglementering in overeenstemming te zijn.

§4. Het keuringsbewijs is zonder geldigheidsduur indien de staat van een onderdeel of van een groep van onderdelen of de tekortkomingen ten opzichte van de reglementaire bepalingen van die aard zijn dat het voertuig niet of niet meer in het verkeer mag gebracht worden.

In dergelijk geval wordt de melding "VERBODEN VOOR HET VERKEER" op het keuringsbewijs aangebracht.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”