rijbewijs

Kichisan
Topic Starter
Berichten: 19

rijbewijs

#1 , 05 okt 2015 19:14

Mijn vraag is ivm rijexamen, mijn begleider geeft na dat gij begleider geworden van mij, een rijverbod gekregen van 4 weken! Ik ga binnen kort mijn examen praktijk gaan afleggen en mijn begleider sta officieel op mijn rijbewijs als mijn begleider. Is hij gij nog steeds bevoegd om mijn begleider te zijn grtz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 okt 2015 19:18

Kichisan, gelieve voor een volledig aparte vraag ook een aparte topic te maken in het vervolg :)

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 05 okt 2015 19:29

Een g is geen h, wat bepaalde regio's ook mogen denken!

Reclame

Kichisan
Topic Starter
Berichten: 19

#4 , 05 okt 2015 19:57

Ik heb binnen kort mijn rijexamen praktijk. Maar mijn begleider heeft paar maanden terug een rijverbod gehad van 4 weken, hij geeft zijn rijbewijs dan 4 weken binnengebracht dus hij mag terug rijden met de auto. Mijn vraag is nu eigenlijk mag hij met mij nog mee voor mijn praktijk les af te leggen regio oost Vlaanderen grt

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 05 okt 2015 20:32

Mijn vraag is ivm rijexamen, mijn begleider geeft na dat gij begleider geworden van mij, een rijverbod gekregen van 4 weken! Ik ga binnen kort mijn examen praktijk gaan afleggen en mijn begleider sta officieel op mijn rijbewijs als mijn begleider. Is hij gij nog steeds bevoegd om mijn begleider te zijn grtz
Vervallen van het recht om een motorvoertuig te besturen dus.

Neen, die mag de eerstvolgende 3 jaar geen begeleider meer zijn :

§ 2. De houder van het voorlopig rijbewijs B moet vergezeld zijn van een begeleider die aan de volgende voorwaarden voldoet :

c) hij mag niet vervallen zijn of mag gedurende de laatste drie jaar niet vervallen geweest zijn van het recht om een motorvoertuig te besturen en moet voldaan hebben aan de examens en onderzoeken die eventueel krachtens artikel 38 van de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer werden opgelegd;


http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... 06/782-hs2

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 05 okt 2015 20:33

Je moet dus uitkijken naar een andere begeleider, en die moet ook op je voorlopige rijbewijs B staan

Kichisan
Topic Starter
Berichten: 19

#7 , 05 okt 2015 21:51

Ok merci voor de antwoord, als ik dan naar de stadhuis ga en een andere begleider opgeef hoe lang duur het vooral eer ik men voorlopige rijbewijs terug krijg? Grt

Franciscus
Berichten: 38587

#8 , 05 okt 2015 23:07

Snel als die begeleider daar bij is en men zijn antecedenten ineens kan controleren.

Kichisan
Topic Starter
Berichten: 19

#9 , 06 okt 2015 00:40

Ok, en wat is dan snel en de begleider ga met mij meegaan naar de stadhuis hij zal al de nodige papieren bij zich hebben. Heb eigenlijk nog weinig tijd voor men rijexamen af te leggen daarom dat ik precies wil weten hoelang ongeveer? Mvg

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 okt 2015 08:13

Hang van gemeente tot gemeente af maar op 3 dagen maximum moet dit toch kunnen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kichisan
Topic Starter
Berichten: 19

#11 , 06 okt 2015 12:04

Danku wel, als ik mijn rijexamen praktijk afleg mag ik extra 2 spiegels plaatsen aan men 1 aan men rechter spiegel als extra en die ander linker spiegel als extra ? Mvg

Sirkii
Berichten: 5396

#12 , 06 okt 2015 22:00

Danku wel, als ik mijn rijexamen praktijk afleg mag ik extra 2 spiegels plaatsen aan men 1 aan men rechter spiegel als extra en die ander linker spiegel als extra ? Mvg
Met je rijbewijs moet je met elke auto kunnen rijden. Waarom die extra spiegels? Examinator zal goed lachen als je daarmee afkomt om je parkeermanoeuver tot een goed einde te kunnen brengen.

Neem anders een paar uur rijles (bv zes uur) en doe examen met de rijschool. Dit kost je zo n 60 euro per uur doch je zal wel rap weten of je begeleider je correct opgeleid heeft. Vele begeleiders maken er immers maar een zootje van omdat ze hun eigen slechte gewoontes doorgeven (heb niet geschreven dat dit bij jou het geval was)

Als je geen nieuwe begeleider vindt is dit je enige optie.

Kichisan
Topic Starter
Berichten: 19

#13 , 07 okt 2015 01:14

Dat extra spiegel had ik nodig om te parkeren maar ik zal wel zien wat ik kan doen. Als ik na 2 keer niet geslaagd ben ben ik verplicht 6 uren rijles te volgen met rijschool. Ok stel dat ik die die verplichte rijles gevolgd heb is dat dan weeral 2 keer rijden met examen en weeral niet geslaagd ben ik dan weer verplicht om 6 uur rijles te volgen met de rijschool Grt

lohabra
Berichten: 1015

#14 , 08 okt 2015 09:15

Ok stel dat ik die die verplichte rijles gevolgd heb is dat dan weeral 2 keer rijden met examen en weeral niet geslaagd ben ik dan weer verplicht om 6 uur rijles te volgen met de rijschool Grt
ja.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 08 okt 2015 23:34

Danku wel, als ik mijn rijexamen praktijk afleg mag ik extra 2 spiegels plaatsen aan men 1 aan men rechter spiegel als extra en die ander linker spiegel als extra ? Mvg
De extra spiegels zijn wel voor de begeleider ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”