minnelijke schikking

changnoy
Topic Starter
Berichten: 4

minnelijke schikking

#1 , 28 sep 2015 19:09

Begin juli kreeg ik een pv in de bus voor een overtreding 3e graad in het Brusselse.
Nu ben ik 100 procent zeker dat ik niet in Brussel was die dag .
1 week na het pv kreeg ik een onmiddellijke inning in de bus voor het bedrag van 165 euro.
de brief om bezwaar te maken tegen de boete heb ik ingevuld en voorzien van nog enkele bewijsstukken waarom ik nooit in Brussel kom.
Ik wil niet te diep ingaan over mijn persoonlijke problemen maar ik ben een persoon met handicap en mijn auto wordt enkel gebruikt om naar het ziekenhuis te rijden en om boodschappen te doen.Max 40 km buiten de deur.Ook ben ik de enige bestuurder van de auto.

Nu las ik op een website van de politie http://www.lokalepolitie.be/5381/bezwaarschrift.html dat ik de onmiddelijke inning + de herinnering bij bezwaar niet betaal dat dan bezwaar naar parket gaat met een minnelijke schikking tot gevolg.En daarna eventueel politierechtbank.

Begin augustus kreeg ik weer een brief in de bus van de politie met een overschrijving.
Nu heb ik deze brief opengedaan en weer weggegooid.omdat ik er ven uitging dat het een herinnering was van de eerste onmiddellijke inning.

Nu mijn eigenlijke vraag.
Kan een minnelijke schikking in de bus vallen ongeveer 1maand en 10 dagen na de pv, of duurt dit langer.
ziet de brief van een minnelijke schikking er anders uit dan een onmmiddelijke inning m.a.w
is dit een brief met op de enveloppe politie of komt de brief met een hoofding van het parket.

Ik weet dat het dom was om de brief niet goed te lezen maar heek deze onterechte boete heeft me wat stress bezorgt,komt er nog wel een minnelijke schikking dan wacht ik op een uitnodiging voor de rechtbank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#2 , 28 sep 2015 20:19

The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 sep 2015 22:41

Begin juli kreeg ik een pv in de bus voor een overtreding 3e graad in het Brusselse.
Nu ben ik 100 procent zeker dat ik niet in Brussel was die dag .
Begin al maar te zorgen dat u dat kan bewijzen ...
Begin augustus kreeg ik weer een brief in de bus van de politie met een overschrijving.
Nu heb ik deze brief opengedaan en weer weggegooid.omdat ik er ven uitging dat het een herinnering was van de eerste onmiddellijke inning.
Ongeveer een maand later, da's een herinnering om de OI te betalen.

Er is 0,0 terugkoppeling naar eender wat u doet - behalve betalen - in deze procedure, die gebeurt automatisch via bpost ...

U heeft het inlichtingenformulier teruggestuurd, dat gaat (ging) uw dossier begin september normaal naar parket (na 60 dagen en OI onbetaald)
Er is geen enkele garantie dat het inlichtingenformulier inderdaad mee naar het parket gaat.

Parket hoort dat dan te bekijken ...
BXL is stevig overwerkt, verwacht maar standaard Minnelijke Schikking


Kan een minnelijke schikking in de bus vallen ongeveer 1maand en 10 dagen na de pv, of duurt dit langer.
bpost kijkt of de OI betaald is op D + 60 - in 't kort 2 maanden na PV dus
onbetaalde dossiers gaan naar parket
doe daar nog maar een maand of zo , ev. langer, bij voor de MS aankomt

ziet de brief van een minnelijke schikking er anders uit dan een onmmiddelijke inning m.a.w
is dit een brief met op de enveloppe politie of komt de brief met een hoofding van het parket.
Die zijn anders

MS is rode tekst in de brief
Valt wel op.

Reclame

changnoy
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 28 sep 2015 23:09

dank iedereen voor de antwoorden

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”