schulden

anoniempje17012015
Topic Starter
Berichten: 49

schulden

#1 , 28 sep 2015 13:58

ik zit met een zeer lastige situatie.

begin dit jaar ergens ben ik gaan verhuizen,maar heb me nog steeds niet ingeschreven in men nieuwe gemeente omdat ik met teveel schulden zat en bang had dat ze alles zouden komen leeghalen, met als gevolg dat ik nu ambtelijk geschrapt blijk te zijn. nu ben ik zwanger en is het natuurlijk van groots belang dat ik men adres in orde kan krijgen zodat zowel ik als ook men toekomstig kindje in orde kunnen zijn met alles en ingeschreven kunnen staan. Om dit te kunnen doen moet ik eerst en vooral men schulden kunnen afbetalen,maar daar zit juist het probleem,omdat ik niet weet waar & hoeveel schuld ik juist heb. ik weet dat er ook wel verkeersboetes zullen bijzitten ed,maar hoe kan ik me hierover informeren? want als ik wacht op de deurwaarders nadat ik men adres terug in orde heb gemaakt,kan het goed zijn dat alles wordt leeggehaald en dat ik met men kindje op de grond zal moeten slapen,en wil het alles kunnen geven wat het nodig heeft.

ik hoop hierop reacties te krijgen waarmee ik verder kan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 sep 2015 14:15

Er is geen enkele instantie die heel uw handel en wandel voor u bijhoudt, dit is uw eigen verantwoordelijkheid.

Praktisch kan u al eens beginnen met na te kijken of en waarom u op de zwarte lijst staat. Verder moet u toch een idee hebben van een aantal van uw schuldenaars. Begin dan al eens met contact met hen op te nemen. Zij kunnen u waarschijnlijk wel vertellen hoeveel schulden u bij hen hebt open staan.
Vraag ook eens op uw oud adres na wat men daar met aan u geadresseerde post gedaan heeft.

anoniempje17012015
Topic Starter
Berichten: 49

#3 , 28 sep 2015 14:21

Waar kan ik bv terecht om verkeersboetes op te vragen? Hiervoor moet toch een adres od voor bestaan vermoed ik?

Reclame

anoniempje17012015
Topic Starter
Berichten: 49

#4 , 12 okt 2015 17:19

niemand die me hierbij kan helpen?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 16 okt 2015 17:44

Direct gaan inschrijven in de gemeente waar u woont, dan komt nieuwe post hopelijk aan en heeft men tenminste een adres waarop u terug bereikt kan worden.
Ook al zal veel van de communicatie niet vrolijk zijn ...

Bij bpost, een doorsturing van uw post van [oud adres] naar [nieuw adres] gaan vragen ...
Ja, dat kost geld, maar post van rekeningen etc die niet aankomt en die u dan niet betaalt, is uiteindelijk duurder.

U kent toch uw schuldeisers ???
Bedrijven, instanties waar u klant was, of waaraan u wat dan ook diende te betalen ...
Wat hebt u met al uw papieren, rekeningen etc dan gedaan ?

De belastingen / penale boetes kan uw openstaande / onbetaalde boetes navragen .
Maar dat zijn enkel boetes, ttz: geldboete als straf na veroordeling door een rechter
Géén Onmiddellijke Inningen via politie of Minnelijke Schikkingen van het parket.
OI is niet na te vragen voor zover ik weet - die afwikkeling gebeurt via bpost, maar dacht niet dat daar enige communicatie met de overtreders voorzien is.
MS via àl de diverse politieparketten waar u een openstaande MS "zou kunnen" hebben- als men er aan wil meewerken.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”