Krijg ik iets in mijn brievenbus of niet

Bmwe39
Topic Starter
Berichten: 6

Krijg ik iets in mijn brievenbus of niet

#1 , 27 sep 2015 02:17

Hallo,

Vandaag heb ik op een baan van 70 km/h iets van 150/160km/h gereden maar enkel doorgetrokken en terug vermindert ma na dat ik vermindert was 70km/h kwam een oto achter mij en die zat altij in mijn gat te rijden ik blijf bij 70km/h rijden na zo'n 100/200 meter rijden nog altijd 70km/h stak een camionette ons twee in een keer door en was ook met een hoge snelheid aan het rijden terna stak mij die auto achter mij reed ook verbij en ietsjes verder zag ik blauw lampen aan was dus letterlijk een anoniem politie wagen en ze hebben die camionette tegen gehouden mij niet krijg ik daar iets van in de bus ??? Kan ook zijn dat die da niet gezien haden dat ik met een hoge snelheid aan het rijden was

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika
Berichten: 961

#2 , 27 sep 2015 04:18

Zal voor de volgende keer zijn.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 27 sep 2015 09:44

Zal voor de volgende keer zijn.
Niet noodzakelijk. Bij zulke vaststelling is het niet verplicht om het voertuig halt te laten houden (maar wel aan te raden). Mogelijks was men dit wel van plan, maar oordeelde men dat de camionette prioritair een woordje uitleg verdiende, en zal TS het moeten doen met enkel een briefje in zijn bus.

Reclame

k.b.
Berichten: 876

#4 , 27 sep 2015 10:03

Als die effectief zijn snelheid op één of andere wijze hebben kunnen "registreren" dan kan het zijn dat het niet door de postbode in de brivenbus wordt gestopt hoor .
150 waar je 70 mag ... ?

Laten we voor TS hopen dat deze agenten hun aandacht enkel viel op deze bestelwagen ...

k.b.

jef007
Berichten: 1681

#5 , 27 sep 2015 12:47

izebal : volledig mee akkoord

Bmwe39
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 27 sep 2015 13:32

Ma zo een anoniem wagen houd u toch tegen als je een overtreding heb gedaan en als die willen konden ze mij ook tegen houden samen met die camionette

Bmwe39
Topic Starter
Berichten: 6

#7 , 27 sep 2015 13:54

Ik denk dat ik geluk heb gehad als die camionette ons niet had voorbij gestoken had

Dan had ik prijs ?? Of kunnen die zomaar een boete schrijven ??

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 27 sep 2015 14:40

Ma zo een anoniem wagen houd u toch tegen als je een overtreding heb gedaan en als die willen konden ze mij ook tegen houden samen met die camionette
Neen, zij noteren uw overtreding, en houden u dan staande indien mogelijk. Maar dit is geen verplichting.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 27 sep 2015 16:09

Mogelijks hebben ze zelf beelden

chantika
Berichten: 961

#10 , 27 sep 2015 18:43

Ik veronderstel dat ze ergens langs de kant stonden om wat bekeuringen uit te schrijven voor mensen die niet stoppen voor een stop, of op het voetpad fietsen. Dan zien ze ineens een wagen voorbij vliegen en besluiten ze u te volgen over een bepaalde afstand. Ze filmen dan elke bekeuring. Als het niet vlug genoeg gaat rijden ze dan opzettelijk een klein beetje te dicht achter de voorgaande wagen. Zo vergroten ze de kans dat je niet stopt voor oranje licht. Als er dan toevallig een wagen is die aan overdreven snelheid of zonder knipperlicht jullie voorbij steekt dan heeft die prijs. Ze zullen dus wel gezien hebben dat je een wegpiraat bent, maar beelden zullen ze er niet van hebben. Wees gerust ze weten waar je woont hun dag komt nog. Ik hoop dat ons laat weten dat ik het fout heb, en je toch een dagvaarding in de bus kreeg. Je weet toch dat ze deze bekentenis ook tegen je kunnen gebruiken. Het internet is echt niet zo anoniem als men zou denken.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#11 , 27 sep 2015 18:56

een oto achter mij en die zat altij in mijn gat te rijden

Dat zal nog geen klein beetje pijn gedaan hebben.
Hebben uw achterste met een garagepoort verward waarschijnlijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bmwe39
Topic Starter
Berichten: 6

#12 , 27 sep 2015 20:17

Wat zal ik er voor krijgen als ik prijs heb ??

Franciscus
Berichten: 38596

#13 , 27 sep 2015 20:38

Resultaat van de berekening :

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 70
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 141

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):

Onmiddellijke inning
In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

Minnelijke schikking
In principe wordt u gedagvaard
zo niet bedraagt de minnelijke schikking 365€
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

Rechtbank
60-3000€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

Zal dus optie twee of drie zijn.

Nog beginnend bestuurder?
In dat geval
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... rASGWHu6FA

Meeboo
Berichten: 1488

#14 , 28 sep 2015 08:00

er is nergens een geijkte snelheid vastgesteld.

Turaki
Berichten: 6870

#15 , 28 sep 2015 10:37

er is nergens een geijkte snelheid vastgesteld.
Anonieme wagen kan geijkt zijn, geijkte camera aan boord is ook een mogelijkheid, en zelfs als dat allemaal niet zo is, geen enkele rechter zal moeilijk doen over een niet-geijkte vaststelling indien men 80/h te snel ging waar men maar 70/h mocht (meer dan dubbel!). En in uiterste geval is er nog altijd "onaangepast rijgedrag".

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”