Anonieme politieman

Xenomorph
Topic Starter
Berichten: 6

Anonieme politieman

#1 , 25 sep 2015 15:46

Hoi,
Vandaag draaide ik een driebaansvak op waar ik 70 mocht.
Vanuit stilstand gaf ik sportief wat gas maar niet overdreven (320pk), wat ook resulteerde in het nodige geluid.
Bij de volgende lichten kwam er een bruine station wagen naast mij staan, waar één persoon in zat die mij een pasje liet zien met het logo van politie op, en mij met zijn woorden me het volgende zei:
Hey een beetje rustiger aan he, ook voor jou is het 70 kmh.
Hierna saluteerde ik hem en met sorry en reed door waarna hij nog na riep " ja meneer", waarop hij nog wou dat ik ja meneer zou zeggen, alsof het de koning hemzelve was....
Ik ben zeker dat ik niet boven die 70 zat buiten het feit dat ik er wel snel aanzat.
Het ging allemaal snel en vanuit stilstand vertrekken tot het korte gesprek met de anonieme politieman heeft max 30 seconden geduurd geduurd.
20 seconden acceleratie met uitbollen tot aan het rode licht en 10 seconden gesprek met man.
Kan ik verder nog iets verwachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 25 sep 2015 16:40

Hangt van die agent af.

lohabra
Berichten: 1015

#3 , 26 sep 2015 16:16

Nergens in de wegcode is er een regel voorzien die bepaalt hoe snel u mag optrekken naar de maximum toegestane snelheid.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

jef007
Berichten: 1683

#4 , 26 sep 2015 19:01

ik denk wel dat ze onverantwoord rijgedrag mogen sanctioneren

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#5 , 26 sep 2015 22:54

Die politieman had hoogstwaarschijnlijk geen geijkte snelheidsmeter bij>/opstaan dus qua snelheid zal er geen probleem zijn. Als er verder geen ongepast rijgedrag was evenmin.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Xenomorph
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 27 sep 2015 16:03

Ok bedankt voor de reactie's!!!
Ik weet quasi genoeg
Mvgr

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 28 sep 2015 07:53

onverantwoord of agressief rijgedrag, onder welke boete categorie valt dat dan?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 28 sep 2015 10:45

onverantwoord of agressief rijgedrag, onder welke boete categorie valt dat dan?
Onaangepaste snelheid - waarvoor geen meting nodig is - is een tweede graad overtreding ...

Verkeersagressie hoeft niet eens gepaard te gaan met overtredingen van de wegcode ...
http://www.elfri.be/verkeersagressie
Laatst gewijzigd door Inazuma op 28 sep 2015 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Meeboo
Berichten: 1488

#9 , 28 sep 2015 10:46

en onaangepast of agressief rijgedrag?

k.b.
Berichten: 876

#10 , 28 sep 2015 12:09

Indien er voor de rest niet al te veel verkeer was dan denk ik toch dat het moeilijk is dit als "ongepast rijgedrag" af te doen ...
bvb geen scholen in de buurt , ...

dat het sportief rijgedrag is , misschien zelfs agressief , ... daar ga ik niet over in discussie ... maar onaangepast ?? Als er niks is waar u uw rijgedrag zou moeten aan aanpassen dan kan het toch moeilijk "onaangepast " kunnen aanzien worden ...

k.b.

lohabra
Berichten: 1015

#11 , 28 sep 2015 18:27

onverantwoord of agressief rijgedrag, onder welke boete categorie valt dat dan?
Onaangepaste snelheid - waarvoor geen meting nodig is - is een tweede graad overtreding ...
Het loutere gegeven dat de maximum toegestane snelheid nogal vlotjes bereikt wordt, maakt er daarom nog geen onaangepaste snelheid van. Teneinde onaangepaste snelheid te kunnen weerhouden, zal er bij de beschreven vaststellingen wel iets méér dan dat beschreven dienen te worden, waaruit die onaangepaste snelheid blijkt.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Franciscus
Berichten: 38602

#12 , 03 okt 2015 15:59

Indien u PV krijgt geef hier de vaststellingen eens aan.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”