Parkeerverbodsborden blijken niet gewettigd?

Mario074
Topic Starter
Berichten: 23

Re: Parkeerverbodsborden blijken niet gewettigd?

#16 , 24 sep 2015 09:24

Zou ik jullie nog een paar vragen mogen stellen aub? :oops:

Jullie kennen nu zowat het verhaal, maar naar mijn mening staan we nog even ver als ervoor.

- Moet ik intussen hier geen document van ontvangen dat die borden intussen wel gewettigd zijn? Ik kan wel die nummerplaat erop schrijven, maar daarmee zijn ze natuurlijk niet "gewettigd". Ik heb niks in handen. Alles staat hier nog steeds zoals de eerste dag. De werken zullen nog een paar dagen, misschien langer, in beslag nemen, en ik heb echt geen zin hier nog andere problemen door te krijgen. Ik kan allezins niets bewijzen.

- Na de dakwerken is de voorgevel aan de beurt, begin of midden oktober. Wellicht zullen de dakwerken wel vlugger klaar zijn, en zal ik in die tussentijd de borden moeten verwijderen, zodanig die twee parkeervakken terug beschikbaar zijn.
Wanneer die borden terug geplaatst moeten worden zal ik terug 8 dagen voor de werken naar de politie gaan, zoals voorheen, maar mag ik eisen dat ze ditmaal die borden komen keuren? Ik zou ze aangetekend schrijven dat de borden moeten geplaatst worden, maar ik ken de werking hier in het dorp, en gaan die daar gewoon niet op ingaan. Ik heb ze nog nooit ergens weten op ingaan, is hier algemeen bekend. Wat doe ik volgens jullie het beste?
Ik durf niet meer het risico nemen om hier lokaal advies te vragen, gezien ik er niet op kan vertrouwen.

- Voor de dakwerken, vernieuwing goten, moet ook nog een stelling geplaatst worden, en dat zal later ook moeten gebeuren voor de gevelwerken. Op mijn vergunning staat (geschreven) dat er toelating is voor de stelling (op voetpad). Maar volstaat dat? Of moet ik wettelijk nog voldoen aan bepaalde eisen (borden)? Nog even meedelen, wat misschien belangrijk is, sinds kort is dit hier een woonerf geworden. Misschien is dit belangrijk te weten.

Alvast vriendelijk dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 24 sep 2015 11:49

Stel dat ik (terecht) getakeld word, kan ik dan niet meteen de feiten in vraag stellen door aan te voeren dat de vaststellingen niet door een bevoegd persoon zijn gebeurd?
Absoluut, met als bijkomende omstandigheid dat de aanvrager zo de kosten voor het takelen aanzienlijk kan verlagen door
- niet alle geparkeerde voertuigen op te schrijven
- àndere voertuigen op te schrijven dan er werkelijk staan, bvb voertuigen die net wat verder staan in de straat (geen doorgeven is erg verdacht)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 24 sep 2015 11:53

- Voor de dakwerken, vernieuwing goten, moet ook nog een stelling geplaatst worden, en dat zal later ook moeten gebeuren voor de gevelwerken. Op mijn vergunning staat (geschreven) dat er toelating is voor de stelling (op voetpad). Maar volstaat dat? Of moet ik wettelijk nog voldoen aan bepaalde eisen (borden)? Nog even meedelen, wat misschien belangrijk is, sinds kort is dit hier een woonerf geworden. Misschien is dit belangrijk te weten
Kan je geen inname vragen voor de ganse duur van alle werken ?

Werfzone permanent inrichten zodanig dat men er niet kàn gaan staan.
Hekken etc ...

Stelling op trottoir, dan moet je voorzien dat voetgangers veilig rond kunnen ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”