Foutief Adres op PV

Jest
Topic Starter
Berichten: 1

Foutief Adres op PV

#1 , 10 sep 2015 21:24

Een tijd geleden kreeg ik een PV in de bus omdat ik met de achterkant van mijn wagen net op het zebrapad stond, en dus geen 3m (zoals wettelijk moet, maar in praktijk vaak niet haalbaar is) had gelaten.

op het PV stond echter een adres vermeld dat niet bestaat.
ik heb dan ook bezwaar aangetekend en daarop vermeld dat het adres op de PV niet bestond.
ik ben ook op de locatie zelf nog eens gaan kijken en heb daar duidelijk gezien dat ik recht onder het straatnaam bordje stond.

nu 2 maanden later krijg ik een brief in de bus waarop staat dat er toch genoeg 'bezwaren' zijn om mij verder te vervolgen...

wat moet ik hiermee?
teken ik terug bezwaar en ga indien nodig naar de politierechtbank ? of betaal ik de boete gewoon?

mvg
jesse

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 10 sep 2015 22:58

Veel kans is er intussen een aanvullend PV met een correctie van het adres ...
Je bent immers bij de duivel (de vaststeller van de overtreding) gaan biechten.

Als je op dergelijke fouten wil spelen, moet je het ineens hard spelen : inlichtingenformulier niet terugsturen, geen kik geven, en voor de rechtbank het bommetje droppen dat het adres onbestaande is.

Dan ben je ongeveer een jaar verder - als je vervolgd wordt - en tegen dan weet de agent het ook niet meer ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”