betalingsbericht gekregen 2009 uitspraak 2011

Emark
Topic Starter
Berichten: 88

betalingsbericht gekregen 2009 uitspraak 2011

#1 , 10 sep 2015 09:58

dag,

ik kreeg zonet een betalngsbericht binnen van meer dan 463 euro voor feiten die zich zouden afgespeeld hebben in 2009 en uitspraak gedaan in 2011.
Ik heb gebeld naar FOD Financien en aan de hand van de gestructureerde mededeling op het overchrijvingsforulier zou het gaan om het door een rood licht rijden.

Ik weet van niks meer (is 6 jaar geleden!!). Is dit nog normaal dat je zoveel jaar later een betalingsbericht krijgt en dan er helemaal niet bij vermeld staat waarover het gaat? moet ik dit betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2015 10:26

Een boete verjaart na de uitspraak is 5 jaar
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Emark
Topic Starter
Berichten: 88

#3 , 11 sep 2015 10:25

ik heb geen aangetekend schrijven gekregen. Wel via gewone post. Als ik niet reageer, krijg ik alsnog een aangeteend chriven?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 sep 2015 10:41

ik heb geen aangetekend schrijven gekregen. Wel via gewone post. Als ik niet reageer, krijg ik alsnog een aangeteend chriven?

Niet noodzakelijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 11 sep 2015 19:02

ik kreeg zonet een betalngsbericht binnen van meer dan 463 euro voor feiten die zich zouden afgespeeld hebben in 2009 en uitspraak gedaan in 2011.
Dan moet er toch een PV geweest zijn, brieven met onmiddellijke inning, nadien brieven ivm minnelijke schikking, uiteindelijk dagvaarding, veroordeling, en betekening vonnis (tenzij u naar de rechtbank ging)

Dat zou toch enigszins moeten blijven hangen in het geheugen :?:
Is dit nog normaal dat je zoveel jaar later een betalingsbericht krijgt en dan er helemaal niet bij vermeld staat waarover het gaat? moet ik dit betalen?
De belastingen zijn via deurwaarders aan het proberen nooit geïnde boetes alsnog te innen voor het te laat is (t.t.z., binnen de 5 jaar)

De boete / straf is nog niet verjaart en dus nog steeds inbaar .

Emark
Topic Starter
Berichten: 88

#6 , 13 sep 2015 16:01

als ik niet betaal, komt er dan direct een deurwaarder of krijg ik eerst nog wat herinneringen? ;o)
ik kan maar proberen he ;o)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”