uitwissing strafregister

F27M50
Topic Starter
Berichten: 7

uitwissing strafregister

#1 , 31 aug 2015 14:11

Hallo,

Vraagje voor de experts:

2012 veroordeeld voor vluchtmisdrijf zonder gekwetsten.exact 3 jaar na datum van vonnis werd dit uit mijn uittreksel strafregister gewist.

2013 veroordeeld voor dronken rijden.gaat dit ook na 3 jaar worden uigewist of moet men hiervoor eerherstel aanvragen,te rekenen 3 jaar na datum van vonnis..?

PS:het gaat me natuurlijk om model 1 uittreksel,veroordelingen op model 2 & 3 blijven levenslang erop staan.

De verwarring zit me in het strafwetboek.een politie straf en correctionele straf? wat is het verschil? beide veroordelingen zijn politie straffen,en het vluchtmisdrijf had wel een zware boete,meer dan 25 euro dus zou eigenlijk correctioneel moeten zijn maar dat werd dus gewoon uitgewist na 36 maand..

Iemand hierover aub verduidelijking?

Vriendelijke groeten en alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

F27M50
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 01 sep 2015 08:08

Ok,

een laatste vraag dan:

Als een politiestraf een maximale geldboete kan hebben van 150 euro,en ik kreeg voor het vluchtmisdrijf 200 euro waarvan 100 met uitstel 3 jaar,kan dat dan de reden zijn dat dit toch uitgewist werd als een politionele straf?

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 01 sep 2015 20:03

Beste

Voor een gemakkelijke lezing: de bedragen op de hoger vermelde pagina zijn al vermenigvuldigd met de opdeciemen.

Aangezien de minimumboete voor dronken rijden 200 EUR (maal zes bedraagt), gaat het sowieso om een correctionele straf.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”