Parkeerboete

Gini
Topic Starter
Berichten: 2

Parkeerboete

#1 , 22 aug 2015 01:14

Op 23-01-2015 om 22:50 uur werd door de politie vastgesteld dat mijn voertuig zich in overtreding bevond met "KB 01.12.1975 Art. 5 + 70.2.1.3* - E9i - Overtreding 1ste graad .
Ik stond geparkeerd op +/- 4 m links van het bord E9i. Parkeren uitsluitend voor motorfietsen.
In bijlage de 2 foto's van dit bord achter de kerk in Bilzen. Ik stond links van dit bord tegen de amsterdammertjes. Voor of langs dit bord waren en zijn geen lijnen getrokken voor vak aanduidingen. Op dit pleintje achter de kerk zijn aan de andere zijde wel 4 parkeerplaatsen ( 2 met een tijdsmeter 30' en 2 voor gehandicapten) aangeduid met 'Nagels'.
Mijn vraag is; waar staat beschreven tot waar de parkeerruimte voor de motorvoertuigen in feite gaat, of kan ik ergens vinden tot hoever ik de wagen wel mag parkeren.
Op de website van de Bilzerse politie is wel volgende tekst te vinden 'Parkeren binnen parkeervakken.
In het centrum van Bilzen vind je parkeervakken die aangebracht zijn door middel van strepen en andere zijn aangegeven door middel van zilverkleurige “spijkers”. Deze spijkers zijn aangebracht in een T of een L.
'
Ik heb de boete niet betaald en ontving inmiddels van de procureur een vervolging voor 65 EURO.
Maak ik enige kans dat mijn bezwaar in casu de onduidelijkheid van aanduiding stand houdt.
Iemand enig idee?
Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 22 aug 2015 23:28

Je foto's komen er niet door ...
Mijn vraag is; waar staat beschreven tot waar de parkeerruimte voor de motorvoertuigen in feite gaat
Tot het begin van een andere parkeerregeling (opgelegd met verkeerstekens; al staat ook dat niet zo in de wegcode)
Tot een kruispunt
Tot een bord dat het einde van de reglementering aangeeft ...

Op een parking ... totaal onbepaald.
Ik weet parkings waarop 4 (VIER) verschillende soorten E9x staan - joost mag weten waar de éne eindigt en de andere begint ...


Kan je daar niet geraken langs een andere kant , langs hier https://goo.gl/maps/hIzVQ of zo ?

Op de website van de Bilzerse politie is wel volgende tekst te vinden 'Parkeren binnen parkeervakken.

Dergelijke bepaling onder een bord E9x is NIET reglementair

Streefview uit 2009 toont een massa inbreuken aan inzake parkeerborden op de Mark in Bilzen ...
er is bvb ook maar 1 blauw onderbord toegelaten ...

In het centrum van Bilzen vind je parkeervakken die aangebracht zijn door middel van strepen en andere zijn aangegeven door middel van zilverkleurige “spijkers”. Deze spijkers zijn aangebracht in een T of een L.'
Deze zijn onwettig
Dergelijke wegmarkeringen dien in België verplicht wit te zijn.
Ik heb de boete niet betaald en ontving inmiddels van de procureur een vervolging voor 65 EURO.
Een minnelijke schikking van het parket.

Als je die niet betaalt, gaat men normaal vervolgen ...
Er is een minieme kans dat men je dossier vooraf inziet - heb je het inlichtingenformulier teruggestuurd ?
Wat heb je daar opgeschreven indien ja ?

Maak ik enige kans dat mijn bezwaar in casu de onduidelijkheid van aanduiding stand houdt.
Daarvoormoet ik de foto's van de huidige toestand kunnen zien
Google was daar 6 jaar geleden, en 't was markt ...

Gini
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 aug 2015 02:16

Ik heb dat formulier ingevuld en en volgend antwoord op punt 4 en 5 geformuleerd.
"Ik parkeerde niet vòòr vermeld parkeerdbord maar helemaal links ervan en alzo voldoende ruimte latend, links en rechts van de plaat, zoals gebruikelijk bij parkeeraanduidingenvoor specifieke weggebruikers. (Zie bijgaande foto enz...)

Naar analogie met o.m. het parkeerbord voor gehandicapten (op hetzelfde pleintje) met onder dat bord twee pijlen met de specifieke aanduiding van de bedoelde parkeerplaatsen. Evenzo zijn er in het centrum ook parkeeraanduidingen te vinden voor laden en lossen met aanduidingen door een pijl en bovendien op de grond bijkomende aanduidingen. Op het K Huysmansplein zijn parkeerplaatsen voor de gemeente met beperkingen van voertuigen en beperkingen in tijd.
Het komt mij dus voor dat ik helemaal niet in de fout ben gegaan omdat er bij het bord waarnaast ik parkeerde ruimschoots plaats was voor het parkeren van de bedoelde voertuigen."


Ik zal proberen enkel foto's te uploaden om de situatie te verduidelijken.
Wanneer je met streetview verder gaat dan de vrachtwage tot bijna aan de frituur dan heb je een goed zicht op het pleintje achter de kerk. Maar toen was dit alleen toegankelijk voor de gemeentelijke diensten.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 23 aug 2015 23:06

Ik heb dat formulier ingevuld en en volgend antwoord op punt 4 en 5 geformuleerd.
"Ik parkeerde niet vòòr vermeld parkeerdbord maar helemaal links ervan en alzo voldoende ruimte latend, links en rechts van de plaat, zoals gebruikelijk bij parkeeraanduidingenvoor specifieke weggebruikers. (Zie bijgaande foto enz...)
Alleen duidt dat bord voor zo ver ik kan zien een parking aan ...
Waarbij nergens uit de wetgeving duidelijk blijkt hoe ver de bepaling daarvan dan doorloopt ...

Naar analogie met o.m. het parkeerbord voor gehandicapten (op hetzelfde pleintje) met onder dat bord twee pijlen met de specifieke aanduiding van de bedoelde parkeerplaatsen.
Welke niet-reglementair is ...
Evenzo zijn er in het centrum ook parkeeraanduidingen te vinden voor laden en lossen met aanduidingen door een pijl en bovendien op de grond bijkomende aanduidingen.
Waar het onderbord "laden en lossen" niet voorzien en dus niet reglementair is, en er permanent parkeren door vrachtwagens toegelaten wordt ...


Op het K Huysmansplein zijn parkeerplaatsen voor de gemeente met beperkingen van voertuigen en beperkingen in tijd.
Het komt mij dus voor dat ik helemaal niet in de fout ben gegaan omdat er bij het bord waarnaast ik parkeerde ruimschoots plaats was voor het parkeren van de bedoelde voertuigen."
Ik zal proberen enkel foto's te uploaden om de situatie te verduidelijken.
Wanneer je met streetview verder gaat dan de vrachtwage tot bijna aan de frituur dan heb je een goed zicht op het pleintje achter de kerk. Maar toen was dit alleen toegankelijk voor de gemeentelijke diensten.

Is dit het pleintje zonder markt ?
https://goo.gl/maps/ugTqc

Dat is dan geheel voorbehouden voor de voertuigen vermeld aan de ingang van deze parking ...


Is er wat veranderd aan dit bord ?
https://goo.gl/maps/hsDA1

3 onderborden, terwijl er maar 1 onderbord toegelaten is

Bovenste onderbord is niet voorzien in de wetgeving, en bijgevolg niet toegelaten
(Bovendien zijn er geen parkeervakken aangeduid dmv geldige, witte, wegmarkeringen)

Midden: dienstvoertuigen stad Bilzen

Onder: motorfietsen (symbool) , al kan je de vraag stellen of dit een opschrift is

op·schrift (het; o; meervoud: opschriften)
1
dat wat op iets geschreven staat


De wegcode heeft het over "opschrift" of "vermelding" wanneer men tekst bedoelt, en maakt onderscheid met symbolen ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”