Onterechte bekeuring van Parkeerbedrijf - kan dat allemaal zo maar?

Tralala123
Topic Starter
Berichten: 1

Onterechte bekeuring van Parkeerbedrijf - kan dat allemaal zo maar?

#1 , 17 aug 2015 17:34

Ik ben bekeurd terwijl ik een parkeerschijf goed zichtbaar in de auto had liggen. Ik kon daar 2 uur staan. De bekeuring is een half uur nadat ik de auto geparkeerd had op mijn ruit geplakt. Naar het schijnt begrijpt de parkeerwachter de regels niet.

Ik heb onmiddelijk email gestuurd naar hen. Ze vragen om mijn nummerplaat. Ik hoor niks terug gedurende 2 weken. Ik zend een 'reminder'. 1 week later krijg ik een bekeuring van 25 euro in de bus.

Ik betaal altijd mijn bekeuringen wanneer ze terecht zijn. Deze is niet terecht en ze negeren me gewoon. Voordat je het weet sturen ze het naar de deurwaarder..

Kunnen we dan niks doen tegen deze praktijken?

Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
A'ntje
Berichten: 60

#2 , 17 aug 2015 18:46

Ik heb ook al iets dergelijks voorgehad met Hen. Ik heb toen ook het stadsbestuur aangeschreven om deze praktijken eens aan te kaarten maar geen reactie op gekregen. (behalve iemand van de oppositie die daar verder mee wou gaan ...)
Uiteindelijk heb ik betaald om geen verdere aanmaningen en kosten te hebben.

Ik vrees dat je er weinig kunt aan doen. Alle energie die je stopt om je verhaal te doen en je onterechte bekeuring ongedaan te maken is tevergeefs, jammer genoeg....

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 aug 2015 01:20

Ik ben bekeurd terwijl ik een parkeerschijf goed zichtbaar in de auto had liggen.
Kan je dat bewijzen :?:
Naar het schijnt begrijpt de parkeerwachter de regels niet.
Kan best, ik ben er zo ook al meerdere tegengekomen, maar van waar heb je die info ?
1 week later krijg ik een bekeuring van 25 euro in de bus.
Standaard-afwikkeling ...
Kunnen we dan niks doen tegen deze praktijken?
Niks doen en wachten tot je gedagvaard wordt ...
Je kan dan best zien dat je bewijsmateriaal hebt - ook al ligt de bewijslast bij de eiser (parkeerbedrijf)

Kosten lopen pijlsnel op - doet men om de modale burger af te schepen, uiteraard.


Voor de 2 retributies die ik op 3 dagen doelbewust niet betaalde - ik stond even doelbewust fout geparkeerd :twisted: - tikt dat al aan tot een eis voor het Vredegerecht van rond de 380 euro all-in.


Intussen zijn de borden voor de zones betalend parkeren in Lier aangepast ... :twisted:
(er werden ook illegaal retributies uitgeschreven voor foutparkerende bestelwagens ...)

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 18 aug 2015 01:22

Uiteindelijk heb ik betaald om geen verdere aanmaningen en kosten te hebben.
Dat doet quasi-iedereen
De meeste mensen hebben geen bewijsmateriaal

Ik vrees dat je er weinig kunt aan doen. Alle energie die je stopt om je verhaal te doen en je onterechte bekeuring ongedaan te maken is tevergeefs, jammer genoeg....
Het kan wel, maar je moet er wat voor over hebben :twisted:

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 18 aug 2015 09:32

Ik ben bekeurd terwijl ik een parkeerschijf goed zichtbaar in de auto had liggen.
Kan je dat bewijzen :?:
Zoals je zelf aanhaalt, de bewijslast ligt toch bij het parkeerbedrijf? Welke bewijzen kan je zelf voorleggen?

giserke
Berichten: 2434

#6 , 18 aug 2015 10:01

Ik ben bekeurd terwijl ik een parkeerschijf goed zichtbaar in de auto had liggen.
Kan je dat bewijzen :?:
Zoals je zelf aanhaalt, de bewijslast ligt toch bij het parkeerbedrijf? Welke bewijzen kan je zelf voorleggen?
Als het parkeerbedrijf een beëdigd ambtenaar uitstuurt, is hun verklaring genoeg als bewijs, en ligt de bewijslas bij U.

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 18 aug 2015 10:09

Parkeerbedrijven zijn geen overheid, en hebben dus geen beëdigde ambtenaren.

giserke
Berichten: 2434

#8 , 18 aug 2015 10:18

Soms wel. Dit hangt van het parkeerbedrijf af.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 18 aug 2015 11:25

Als het parkeerbedrijf een beëdigd ambtenaar uitstuurt, is hun verklaring genoeg als bewijs, en ligt de bewijslas bij U.
De bewijslast ligt bij de eiser.

Sommige Vrederechters verwachten dat nadrukkelijk.
Anderen zijn nogal gewillig in het aanvaarden van de beweringen van de eisende partij / parkeerbedrijf.


In de dagvaarding die ikzelf ontving, zit overigens GEEN ENKEL BEWIJS dat de retributie verschuldigd is ...
Dit is het soort type-dagvaardingen waarop bij zowat elke zitting waar deze materie aan bod komt, bestuurders veroordeeld worden :!:

Veel blah-blah over reglementen, decreet, SWB, ... nul,0 bewijs .

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 18 aug 2015 11:27

Welke bewijzen kan je zelf voorleggen?
Dat er een correct ingestelde parkeerschijf lag, bvb - bij mij is die zichtbaar in de dashcam ...

giserke
Berichten: 2434

#11 , 18 aug 2015 11:56

Idd weer een voorbeeld dat een dashcam zeker geen overbodige luxe meer is met al dat overheidspersoneel die last heeft van na-ijver.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”