pv nummer en overtreder fout ?

Fluppe zuutes
Topic Starter
Berichten: 126

pv nummer en overtreder fout ?

#1 , 17 aug 2015 17:22

Feiten,
mijn zoon rijd met zijn wagen, was voorheen mijn wagen.
nummerplaat staat nog op mijn naam, verzekering op zijn naam.

is al meerdere keren geflitst, pv's kwamen naar mij natuurlijk, de betaling diende hij te doen (niet meer dan logisch)

Nu is hij nog maar eens een keer geflitst, 93Km waar maar 50Km mocht. Ben het nu beu en heb hem verplicht een nrplaat op zijn naam aan te vragen (is ondertussen ook gebeurd en we zijn afwachtende nu).

Probleem is dat het PV naar mij is gekomen op mijn naam en ik sta erin vermeld als de overtreder, wat dus niet klopt.
Er is ook een afschrift bij van de ter plaatse uitgevoerde ondervraging waarin duidelijk staat dat hij (mijn zoon) de overtreder is.
Dat dossier heeft een PV nummer ME.90.L8 xxxxxxxx
Het afschrift heeft als PV nummer ME.94.L8 xxxxxxxx (met vermelding dat dit het aanvangkelijk PV nummer is)
ME90 en ME894 ?? ik kan niet goed volgen, ben ermee naar de politie geweest en ze hebben ook gezien dat ik verkeerdelijk ben aanzien als de overtreder in het in hun termen "navolgend PV".
Kunnen ze daar nu niet goed lezen PV nummer in mijn ogen niet hetzelfde en dan ik nog eens als overtreder ook ?
Het eerste PV (ME90) is dus ter plaatse ingevuld, het tweede is uitgeprint en dus ergens op hun kantoor opgesteld.

Moet ik nu nog verdere stappen ondernemen of ?
Mijn verzekeringsagent zei me wel van als ik een dagvaarding zou ontvangen ik er mee naar hen moest komen, ik zal dat ook wel doen maar vind ergens wel dat de politie mijn opmerking aangaande de fouten wel zou mogen noteren voor toekomstige komplete misverstanden uit te sluiten en me ergens een nota ervan te geven dat ik dat gemeld heb of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 18 aug 2015 01:28

Niet druk over maken.
In eerste (aanvankelijk) PV stat je zoon als ondervraagde bestuurder ...
Geen enkele rechtbank krijgt je hiervoor veroordeeld, dus als de dagvaarding op jouw naam komt (gezien de snelheidsoverschreiding is dat standaard politierechtbank) is justitie zijn tijd en geld aan het versmossen.

Rustig laten doen dan ...

En als ze te lang wachten, krijgen ze ook je zoon niet meer veroordeeld als ze eerst hun stommiteit met jou moeten rechtzetten voor de rechtbank ...

Fluppe zuutes
Topic Starter
Berichten: 126

#3 , 18 aug 2015 13:11

Dacht nu ook wel dat niemand me kon veroordelen gezien de eerdere verklaringen van mijn zoon aangaande, maar dacht dat het misschien ergens wel achter mijn naam zou genoteerd worden (ergens in een bestand voor in de toekomst indien ikzelf eens iets zou voorhebben).
Ok dan wacht ik rustig af.
Ik zal wel laten weten wanneer het is afgehandeld.

Reclame

Fluppe zuutes
Topic Starter
Berichten: 126

#4 , 18 aug 2015 13:13

O ja en bedankt voor de reactie (kan mijn bericht niet aanpassen, enkel melden, citeren en verwijderen)

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 19 aug 2015 11:18

Deel de Procureur des Konings waaraan de politie het pro justitia heeft overgemaakt schriftelijk mee dat niet u maar uw zoon de overtreder is,zoals blijkt uit zijn ondervraging op de plaats van de overtreding. Meteen kan u kopie leveren van het document waaruit de levering van de nieuwe of het verdwijnen van de oude nummerplaat blijkt.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Fluppe zuutes
Topic Starter
Berichten: 126

#6 , 19 aug 2015 17:34

Ik ga gewoon afwachten, op hun papieren is het duidelijk dat ik het zeker niet was, mischien zien ze zelf al de fout in tegen dat ze een dagvaarding gaan uitschrijven.
Zien ze het niet dan kan ik het tijdens de zitting (als die er komt) duidelijk aantonen.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 19 aug 2015 18:56

code 90 is iets over alcohol, verkeersongevallen en consignatie
code 94 is verkeerswetgeving.

En uw naam staat er 'automatisch' op gezien u eigenaar bent.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 20 aug 2015 18:57

Deel de Procureur des Konings waaraan de politie het pro justitia heeft overgemaakt schriftelijk mee dat niet u maar uw zoon de overtreder is,zoals blijkt uit zijn ondervraging op de plaats van de overtreding. Meteen kan u kopie leveren van het document waaruit de levering van de nieuwe of het verdwijnen van de oude nummerplaat blijkt.
De PDK - of eerder een magistraat - krijgt toch eender hoe alle PVs in dit dossier te zien ... daar staat dus al in wie ondervraagd is.

Waarom zou men de flaters van politie en ev. nog justitie nog moeten gaan rechtzetten - dat ze hun werk deftig doen !

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”