Parkeerplaats voor gehandicapten

Antwerpen2000
Topic Starter
Berichten: 1

Parkeerplaats voor gehandicapten

#1 , 17 aug 2015 13:33

Ik heb recent een boete gekregen voor het parkeren op een plaats voor gehandicapten.
Inderdaad doe je normaal niet, ik normaal ook niet maar ik had dit niet gezien.

Voor het bord van deze parkeerplaats stond namelijk een autobusje waardoor het bord niet zichtbaar was én op de grond was ook niets aangegeven.
Ik was dus vrij verwonderd met het briefje achter mijn ruit. Maar in principe stond ik dus fout geparkeerd zonder het door te hebben.

Kan je hier iets aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 aug 2015 14:45

Ik vrees van niet. :( In het vervolg beter uitkijken.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 aug 2015 01:31

Natuurlijk kan je daar wat aan doen.

Vraag is: kan je bewijzen wat je stelt :?:

Een verkeersbord dat je niet kan zien staan, kan je moeilijk opvolgen, en bijgevolg moet dat ook niet :

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... e/103-art5

Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens

De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.



De markeringen op de grond zijn niet verplicht.

Reclame

PeterParkeer
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 dec 2017 11:09

Zelfde situatie. Hoe kan je bewijzen dat dat busje er stond op het moment dat jij parkeerde?

In mijn geval blijkt dat busje er vaak te staan, maar ik heb vanzelfsprekend geen foto van het moment dat ik geparkeerd heb, mocht ik het geweten hebben zou ik er niet gaan staan.

Jabbe
Berichten: 586

#5 , 08 dec 2017 11:20

U pikt in op een thread van iemand anders twee jaar geleden.
Ik ga hier verder op in in uw andere thread i.v.m. de GAS.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”