parkeerbelasting in nederland

Vandebos
Berichten: 16087

Re: parkeerbelasting in nederland

#16 , 17 aug 2015 20:59

Als ik u was zou ik de boete zo snel mogelijk betalen (9,50), en naar de rest kunnen ze fluiten, en een vriendelijke brief achteraan sturen dat hun incasso in België geen enkele rechtsgrond heeft.

Meest correcte antwoord tot op heden. U betaalt de parkeerbelasting en stuurt hen vriendelijk een mail met daarin het verzoek dat zij de bewijzen bezorgen dat men u op.een normale wijze heeft getracht te contacteren, dat de nederlandse incasso wetgeving niet van toepassing is binnen België en dat wat u betreft overeenkomstig de Belgische wetgeving dit dossier gesloten is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
janno007
Topic Starter
Berichten: 11

#17 , 28 sep 2015 00:34

Update: Tot op heden geen enkele communicatie meer ontvangen van CC hieromtrent, mocht daar verandering in komen, zal ik dit posten.

WP002
Berichten: 1479

#18 , 28 sep 2015 16:16

Just for the record: hebt u de (belachelijk lage) boete - de 9 euro 50 - nu uiteindelijk betaald?

Reclame

janno007
Topic Starter
Berichten: 11

#19 , 02 okt 2015 13:46

Just for the record: hebt u de (belachelijk lage) boete - de 9 euro 50 - nu uiteindelijk betaald?
Daar heb ik even over nagedacht maar uiteindelijk toch niet gedaan, met de redenering "geen slapende honden wakker maken", dat als je de vinger geeft, ze toch nog de hele arm terug willen afbijten.

Heb nu echter een nieuw schrijven ontvangen, dit keer van een Gerechtsdeurwaarderspraktijk in Brussel met als klant deze parkeer beheer gemeente in NL.

in het kort:
---
Ik ben gelast door mijn klant, ... , om van U betaling te eisen, ... met dan opsomming van bedragen.
Deze som dient binnen de x dagen in bezit te zijn van ....
Na verstrijken termijn betekening, gedwongen tenuitvoerlegging zal worden overgegaan, koten ten uwen laste....
---

Dit is geen incassobureau meer maar BE gerechtsdeurwaarders, dus blijkbaar kan dit nu wettelijk wel?
Wat zijn mijn opties in dit geval?

WP002
Berichten: 1479

#20 , 02 okt 2015 14:28

Nu zit u volgens mij met de gebakken peren. U had de slapende hond een been van 9 euro 50 moeten toewerpen toen het nog kon.

janno007
Topic Starter
Berichten: 11

#21 , 02 okt 2015 15:46

Nu zit u volgens mij met de gebakken peren. U had de slapende hond een been van 9 euro 50 moeten toewerpen toen het nog kon.
inderdaad... betalen of emigreren naar Brazilië nu :)

69_Shorty_69
Berichten: 153

#22 , 11 okt 2015 16:34

Aha een deurwaarder, dan hangt er ook een uitvoerbaar vonnis bij de brief?
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

janno007
Topic Starter
Berichten: 11

#23 , 11 nov 2015 09:03

Aha een deurwaarder, dan hangt er ook een uitvoerbaar vonnis bij de brief?
Nee, dat zat er niet bij denk ik, geen idee hoe dat er trouwens uit ziet.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”