Verkeerde voorste nummerplaat gekregen van garage

Ldgn
Topic Starter
Berichten: 1

Verkeerde voorste nummerplaat gekregen van garage

#1 , 10 aug 2015 02:03

Hallo,

Een maand geleden heb ik een tweedehands wagen bij een Toyota garage in Turnhout gekocht.

Nu pas heb ik opgemerkt dat de voorste nummerplaat die ze zelf gedrukt en erop geplakt hebben één verschil heeft met de officiële achterste nummerplaat.

Zo heb ik dus onwetende in de fout op de weg gereden, inclusief buitenland. Ik ga morgen zo snel mogelijk de juiste voorste nummerplaat laten drukken en ophangen.

Ik vroeg mij af wat er gebeurd kon zijn indien de politie dit had opgemerkt. Op nieuwssites waren er berichten van PV's voor bestuurders met verschillende nummerplaten. En indien dit zo'n gevolgen kon hebben, wat kan ik ondernemen tegen de garage? Ik weet dat ik zelf ook erop had moeten zien en er waarschijnlijk niets te bewijzen valt maar ik zou tenminste de factuur voor de nieuwe nummerplaat naar de garage willen doorsturen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 aug 2015 07:03

het maken & hangen van een nummerplaat is meestal een gratis dienst die als "extraatje" geleverd wordt. Je kan dan ook moeilijk de factuur voor de nieuwe nummerplaat aan hen doorsturen, gezien je geen schade door hun toedoen kan bewijzen (je hebt niks betaald voor de originele nummerplaat, die je wss ook nergens gratis beloofd is).

Mocht je nu nog een boete gekregen hebben, was het misschien iets anders... maar zelfs dan...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”