Verkeersbord mindervaliden

Dsb
Topic Starter
Berichten: 2

Verkeersbord mindervaliden

#1 , 08 aug 2015 09:44

Onze zoon is mindervalide en zit in een rolstoel .
Dus vroegen wij een parkeerbord aan maar dit is afgewezen geweest omwille dat wij een garage hebben maar de wagen geraakt niet in de garage .

Mijn vraag is : mag ik zelf een bord hangen op mijn voorgevel voor aan te duiden dat er in ons huis een mindervalide woont ?
Deze zou ik aan mijn voorgevel hangen dus niet op grond van de gemeente maar ik vind nergens info daarover wat mag en niet mag .

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 08 aug 2015 09:52

Neen, u mag dat niet. Enkel de wegbeheerder (gemeente) mag dit, of kan hier toelating voor geven.

Maar u heeft een garage. Hiervoor mag niemand parkeren, behalve voertuigen waarvan de nummerplaat op de poort hangt. Hang gewoon een afbeelding van de nummerplaat van de wagen waar uw zoon mee vervoer wordt, en u heeft een parkeerplaats die door niemand anders kan gebruikt worden.

Dsb
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 08 aug 2015 10:07

Dit is ook een probleem voor mijn poort staan . De mensen parkeren net voor en na de poort zodat ik onmogelijk ertussen geraak

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 08 aug 2015 20:43

Parkeerplaatsen voor mensen met een handicap zijn nooit persoonlijk ...
Soms wel voor hun deur, maar dat geeft net een fout signaal.

U kan een kijken of de gemeente haar verplichtingen nakomt inzake aantal voorbehouden parkings in uw buurt

http://wegcode.be/wetteksten/secties/om ... mzendbrief

In Vlaanderen is dat bij decreet vastgelegd - elke nieuwe aanleg moet voldoen aan dit decreet , p27
http://www.codex.vlaanderen.be/Portals/ ... 18282.html

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”