Verkeerslichten in borden

Turaki
Topic Starter
Berichten: 6870

Verkeerslichten in borden

#1 , 06 aug 2015 13:57

Nieuwe borden in combinatie met verkeerslichten in Limburg:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150625_01749492

Borden voldoen niet aan de beschrijving van F15, F25 en F27, dus lijken mij niet toegestaan. Bovendien zie ik problemen bij uitval elektriciteit.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 aug 2015 16:13

Los van het feit dat ik dit ook héél erg onoverzichtelijk en verwarrend vind: welke problemen ziet u bij uitval electriciteit, die zich niet zouden voordoen met gewone lichten?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 aug 2015 16:35

Op de foto zie ik toch, dat er toch nog lichten aan de kant staan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 06 aug 2015 18:32

Nieuwe borden in combinatie met verkeerslichten in Limburg:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150625_01749492

Borden voldoen niet aan de beschrijving van F15, F25 en F27, dus lijken mij niet toegestaan. Bovendien zie ik problemen bij uitval elektriciteit.
Ze voldoen wel aan

71.2. De voornaamste aanwijzingsborden worden hierna afgebeeld. Andere rechthoekige aanwijzingsborden met een wit opschrift of symbool op blauwe achtergrond mogen in bijzondere gevallen gebruikt worden.

Niemand zegt dat het een F15/25/27 is :idea:

Nergens staat dat daar geen gat in mag zitten
Nergens staat dat in dat gat geen verkeerslicht mag zitten - die lichten staan ook waar ze moeten / mogen staan.
En AWV kiest hier voor allemaal pijlen ipv de verwarrende bollen + pijlen bij conflictvrijer afslagregeling ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”