vaststelling gas boete parkeren

jmarina
Topic Starter
Berichten: 41

vaststelling gas boete parkeren

#1 , 03 aug 2015 17:22

Beste forumleden

vandaag kreeg ik per gewone post de vaststelling overtreding parkeren en stilstaan.
deze zou zijn op 26/06/2015 het schrijven van de ambtenaar is opgemaakt op 27/07/2015 dus eigenlijk al één dag te laat (kennisgeving binnen de maand!)
verder staat er: uw wagen stond ter hoogte van de 'krokusstraat' in merksem2170 de enige straat die er is "ter hoogte" is de Nieuwdreef en daar geldt geen parkeer/stationeerverbod.
Kan ik bij zulke gasboete een foto vragen? / er staat ook geen duidelijke vermelding op bv ter hoogte huisnummer x?

wat raden jullie aan

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 aug 2015 13:55

- de Krokusstraat ligt ook ter hoogte van de Krokusstraat
- er zijn meer mogelijkheden om foutief geparkeerd te staan zonder dat er een parkeerverbod is aangegeven met verkeersborden: bv fietspad, inrit, ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 aug 2015 23:59

Kennisgeving moet toch binnen de 15 dagen :?:

http://tinyurl.com/o83yctk

Onderafdeling 3. - Procedure in geval van inbreuken betreffende het stilstaan en het parkeren bedoeld in artikel 3, 3°

Art. 29. § 1. De sanctionerend ambtenaar deelt binnen de vijftien dagen na ontvangst van de vaststelling van de inbreuk, bij gewone zending, aan de overtreder de gegevens mee met betrekking tot de vastgestelde feiten en de begane inbreuk, alsmede het bedrag van de administratieve geldboete.



Als er elders in de straat geparkeerd mag worden, dient uiteraard de precieze plaats ook vermeld, i.e. thv nr X of zoiets

Er dient ook vermeld te worden welke inbreuk er begaan werd - normaal met verwijzing naar artikel reglement stad


De kwaliteit van verkeers-PV was vaak al ondermaats.
Met de vaststellingen door veredelde parkeerwachters gaat de kwaliteit er naar verwachting niet op vooruit gaan ...

Reclame

jmarina
Topic Starter
Berichten: 41

#4 , 10 aug 2015 12:14

beste leden,
ik heb bezwaar ingediend mbt de juiste vaststelling in de straat er mag aan de ene zijde wel geparkeerd worden, alsook de kennisgeving 1maand+1dag
ik laat hun beslissing nog weten
mvg
marina

jmarina
Topic Starter
Berichten: 41

#5 , 09 mar 2016 15:36

Beste forumleden,

vandaag heb ik per "mail" antwoord gekregen op mijn bezwaar daterend van 4/8/15 voor de overtreding van 26/6/15 en de kennisgeving per gewoon schrijven is aangekomen op 27/7/15.
bezwaar doorgestuurd op 4/8/15 dus pas vandaag dus na !! 7 maand!!! reeds antwoord gekregen, kan ik fotos opvragen vd zogezegde overtreding en is het normaal dat men 7 maand dan nog per mail zelfs niet per post toegezonden krijgt?
alvast bedankt
marina

Milo72
Berichten: 1016

#6 , 09 mar 2016 16:15

en wat is het antwoord dat u kreeg op uw bezwaar ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

jmarina
Topic Starter
Berichten: 41

#7 , 10 mar 2016 11:04

beste Milo
antwoord is : ongegrond dit is de link (hopend dat deze werkt): https://mail.telenet.be/service/home/~/ ... 991&part=2

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 mar 2016 11:28

Linken naar uw eigen mailbox is niet zo een goed idee. Link werkt niet en dat is maar goed ook. ;-)

jmarina
Topic Starter
Berichten: 41

#9 , 10 mar 2016 19:31

Beste Lano
ik heb ook gezegd "hoop dat het werkt" dus niet einde topic, voor mij hoeft het niet hoor

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 mar 2016 19:58

Ik bedoelde gewoon dat het maar goed is dat niet iedereen plots toegang heeft tot uw mailbox, ik bedoelde er verder niks mee.

lohabra
Berichten: 1015

#11 , 11 mar 2016 13:51

Beste Lano
ik heb ook gezegd "hoop dat het werkt" dus niet einde topic, voor mij hoeft het niet hoor
U stuurde een link, naar uw privémailverkeer. Voor de forumdeelnemers (mezelf incluis), werkt dat niet. Wij kunnen uw privémails vanop dit forum niet meelezen.

En Lanox bedoelt gewoon, dat dat maar goed is ook. Stel u anders eventjes voor, dat uw ganse privémailverkeer hier door een onhandigheidje publiekelijk te grabbel gegooid zouden worden .....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”