kleine fout op pv

stavros
Topic Starter
Berichten: 1

kleine fout op pv

#1 , 03 aug 2015 17:05

Beste,

Ik heb een pv aangekregen voor een snelheidsovertreding (ja ik reed te snel) op een plaats waar ik dacht het 70 km/h per uur was gemeten snelheid 72.
nu staat er op mijn pv bij vaststellingen dat het wegdek nat was maar dat was zeker het geval niet. is dit reden om dit pv ongeldig te verklaren of doe ik de moeite niet? normaal betwist ik mijn boete's niet maar dit vond ik nu wel een beetje belachelijk op die locatie flitsen op een zondag dan zijn er betere locatie's om mensen bewust te maken dat ze te rap rijden waar het niet hoort.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 03 aug 2015 17:16

Dit is geen reden op het pv te betwisten. Heeft er weinig of geen impact op.
Normaal gezien krijgt u een boete thuis opgestuurd, na het betalen ervan is de kous af.
Het aanvechten van de boete zal waarschijnlijk de kosten de hoogte injagen. Denk maar aan het slachtofferfonds en administratieve kosten.
Trouwens als op het pv staat dat het nat was, dan was het ook nat...tenzij u anders kan bewijzen. Lokale regenbui...
Maw betaal de boete gewoon.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 03 aug 2015 21:22

Geen materiële fout, dus maakt het PV niet ongeldig.

En uw gemeten snelheid was trouwens niet 72, maar 78, wat wil zeggen dat uw kmteller minstens 80 aangaf.

Betreffende de locatie, er zijn duidelijk mensen die menen dat je op zondag, bij weinig verkeer, je je niet veel moet aantrekken van de snelheidsbeperking, dus lijkt mij dit een ideale locatie om te flitsen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 05 aug 2015 00:51

En uw gemeten snelheid was trouwens niet 72, maar 78, wat wil zeggen dat uw kmteller minstens 80 aangaf..
Aangezien de snelheidsbeperking blijkbaar lager was dan 70, zal die 72 vermoedelijk wel de gemeten snelheid zijn :idea:
Ik heb een pv aangekregen voor een snelheidsovertreding (ja ik reed te snel) op een plaats waar ik dacht het 70 km/h per uur was gemeten snelheid 72.
Hoe was de snelheidsbeperking aangegeven ?

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 05 aug 2015 07:26

En uw gemeten snelheid was trouwens niet 72, maar 78, wat wil zeggen dat uw kmteller minstens 80 aangaf..
Aangezien de snelheidsbeperking blijkbaar lager was dan 70, zal die 72 vermoedelijk wel de gemeten snelheid zijn :idea:
Te snel geweest :oops:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”