Ingetrokken rijbewijs met bedrijfswagen

Bart2000
Topic Starter
Berichten: 4

Ingetrokken rijbewijs met bedrijfswagen

#1 , 31 jul 2015 17:53

Hallo,

Gisteren is mijn ijbwijs ingetrokken wegens rijden onder invloed, heel dom. Ook omdat dit met ee bedrijfswagen was. Nu vraag ik me af wat de volgende stappen zijn. Wordt mijn werkgever of de leasingmaatschappij hiervan op de hoogte gebracht?

Vg,
Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 31 jul 2015 22:56

Bart

Lees je car policy. In de meeste van die overeenkomsten staat dat jij zelf de lease manager moet op de hoogte brengen van een intrekken van rijbewijs. De politie of parket gaan zelf die info niet doorspelen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Bart2000
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 01 aug 2015 06:09

Bedankt voor de informatie, ten zeerste op prijs gesteld.

Vg,
Bart

Reclame

Bart2000
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 01 aug 2015 12:26

Weet iemand of je hierdoor een strafblad krijgt? Ben hier eigenlijk wel heel bezorgd om..

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#5 , 02 aug 2015 18:17

Weet iemand of je hierdoor een strafblad krijgt? Ben hier eigenlijk wel heel bezorgd om..

vermeldingen op het strafblad komen er pas NA een veroordeling en kunnen na 5(?) jaar er afgehaald worden op vraag van de overtreder zelf.

patjebrussel
Berichten: 627

#6 , 02 aug 2015 22:05

Hoe ga je op je werk vertellen dat je plots met de fiets of bus komt ? En heb je je auto niet nodig voor het werk ?
Ik heb dat verteld, en daarmee was de kous af. Al bij al (eerste keer) ben ik er goed vanaf gekomen (lees mijn verhaal op http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=58792).
En ja, dat komt op ons strafblad en terecht.
Van het moment dat je het beseft, en dat ook zo zegt voor de rechter zal het nog meevallen voor je (als het ook de eerste keer is natuurlijk).

Jackrussell
Berichten: 701

#7 , 02 aug 2015 22:48

Je kunt dat beter eerlijk vertellen dan dat ze er later bij toeval of via-via achter moeten komen.

Bart2000
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 03 aug 2015 08:23

Nee ik kan met het openbaar vervoer gaan, niemand die hierop zal gaan toezien.
De reden waarom ik het liever niet vertel momenteel is omdat het niet het juiste moment is (sta voor een promotie met veel concurentie). Ik heb een advocaat ingeschakeld ondrtussen met de vraag om het verder te bekijken. Hij zei me dat dit op mijn strafblad zal komen (dat ik via eerherstel later misschien kan laten herstellen), maar dat dit niet noodzakelijk zichtbaar is voor toekomstige werkgevers (bewijs van goed gedrag en zeden). Ik neem aan dat wat telt is dat mensen uit dergelijke veroordelingen hun lessen trekken en niet dat dit een professionele loopbaan in de weg staat. Mijn les heb ik geleerd, het was de eerste en de laatste keer. Voortaan ga ik voor 0 glazen als ik achter het stuur kruip. Heb anderen en ook mezelf in gevaar gebracht, geen excuus voor :-/

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 aug 2015 15:25

Ik sta er van versteld hoe dikwijls mensen hier vertellen dat ze bezorgd zijn geen bewijs van goed gedrag en zeden te kunnen voorleggen bij een volgende werkgever. Voor onderwijzend personeel en dergelijke kan ik me dit voorstellen, maar voor een doorsnee job in "de privé" wordt dit toch niet gevraagd? Of is het nu zo'n toeval dat men mij dit nog nooit gevraagd heeft tot nu toe (toch ondertussen ook aan mijn 3e job toe, en toch al vele sollicitatiegesprekken gehad in het verleden. Nergens iemand die daar naar vroeg...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 aug 2015 15:31

Ik sta er van versteld hoe dikwijls mensen hier vertellen dat ze bezorgd zijn geen bewijs van goed gedrag en zeden te kunnen voorleggen bij een volgende werkgever. Voor onderwijzend personeel en dergelijke kan ik me dit voorstellen, maar voor een doorsnee job in "de privé" wordt dit toch niet gevraagd? Of is het nu zo'n toeval dat men mij dit nog nooit gevraagd heeft tot nu toe (toch ondertussen ook aan mijn 3e job toe, en toch al vele sollicitatiegesprekken gehad in het verleden. Nergens iemand die daar naar vroeg...)

Een bus chauffeur die met de bussen van de lijn rijden die moeten een bewijs van goed gedrag en zeden bezorgen aan hun werkgever.
Als je lid bent van een schietclub moet je dit elk jaar ook vernieuwen of je vergunning word niet vernieuwd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 aug 2015 15:51

Ja, buschauffeurs, OK. Maar 80 of 90% van sollicitanten hoeft dit toch niet voor te leggen, of ben ik nu zo verkeerd? Anyway, we wijken wel wat af van de originele vraag, natuurlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jackrussell
Berichten: 701

#12 , 03 aug 2015 15:52

Ik heb het ook gewoon voor moeten leggen. Lijkt me dat je als werkgever tot op zekere hoogte wel wilt weten wie je binnenhaalt en wie je verantwoordelijkheden geeft. Het zijn toch dingen die mensen meestal niet op hun c.v. zullen zetten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”