Routinecontrole Alcohol

Popsicle
Topic Starter
Berichten: 1

Routinecontrole Alcohol

#1 , 30 jul 2015 14:53

Situatieschets

24/07/2015 werd tijdens een routinecontrole vastgesteld dat mijn vriend teveel gedronken had 0.87 om precies te zijn. Door contact met het parket rijbewijs onmiddellijk moeten inleveren voor 15dagen.

Hij heeft gisteren de papieren van de politie in zijn brievenbus gekregen

nu blijkt wel dat er bij het geprinte document (op basis van de nummerplaat) de correcte gegevens staan, maar bij de originele vaststelling (in het geschrift vd agent) een vergissing staat. Zijnde het merk van auto is verkeerd. Is dit iets waar we op verder kunnen gaan en zoja wat raden jullie aan?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 jul 2015 15:51

Stop maar met hopen op een seponering van de zaak. Een agent kan zich vergissen bij het vastellen van een merk, maar op het PV zal uiteindelijk wel de juiste wagen staan.

Jackrussell
Berichten: 701

#3 , 30 jul 2015 16:06

Ze hebben het juiste merk, dus op het PV zal het juiste merk staan. Conclusie: hier ga je niet onderuit komen.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 30 jul 2015 16:08

Dit vormt geen vormfout, en is dus geen grond om het PV ongeldig te laten verklaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 aug 2015 16:01

Zijnde het merk van auto is verkeerd. Is dit iets waar we op verder kunnen gaan en zoja wat raden jullie aan?
Ik zou dit zeker aanvechten. Je vriend kan dan voor de politierechtbank gaan uitleggen dat het feit dat een agent zich vergist heeft van merk, er wel eens zou kunnen op wijzen dat het toestel voor de ademtesten defect was... Good luck!!! :roll: :roll: :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”