geflitst

Ignace
Topic Starter
Berichten: 82
Locatie: Tielt

geflitst

#1 , 17 okt 2007 17:54

geflitst aan 88, correctie 82. in zone 70.
datum overtreding : 24/9
datum ontvangst pv: 17/10

is er iets aan te doen ? of gwoon de onmiddellijke inning van 60 € betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 18 okt 2007 08:06

Tenzij je die dag papa geworden bent of zo, braafjes betalen. (De enige keer dat mijn auto geflitst werd tegen 85 waar men 70 mag, was 2 uur voor ik bevallen ben - daar was nog iets tegen te doen :wink: )

dirk berden
Berichten: 34

#3 , 18 okt 2007 14:46

(De enige keer dat mijn auto geflitst werd tegen 85 waar men 70 mag, was 2 uur voor ik bevallen ben - daar was nog iets tegen te doen :wink: )

Alsof men zich dan niet meer aan de verkeerswetgeving zou moeten houden en a volonté door de dorpskernen zou mogen racen.

De waarheid is natuurlijk iets heel anders.
Laatst gewijzigd door dirk berden op 19 okt 2007 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Ignace
Topic Starter
Berichten: 82
Locatie: Tielt

#4 , 18 okt 2007 18:30

mja dacht het ook, gewoon betalen wou gewoon ff nachecken;
kheb de hele problematiek opgezocht van langer dan 14 dagen na verzenden betekent verlies van bewijskracht en die wordt omgezet in een pv vn inlichtingen maar mijns insziens is het dan nog altijd zo dat je heftige reden voor de politierechtbank zou moeten inroepen omdat zij er zich niets zouden van aantrekken indien je pv betwist.
toch bedankt!

dieke
Berichten: 1299

#5 , 20 okt 2007 02:43

(De enige keer dat mijn auto geflitst werd tegen 85 waar men 70 mag, was 2 uur voor ik bevallen ben - daar was nog iets tegen te doen :wink: )

Alsof men zich dan niet meer aan de verkeerswetgeving zou moeten houden en a volonté door de dorpskernen zou mogen racen.

De waarheid is natuurlijk iets heel anders.
Inhoudelijke reactie: Ik ken in Vlaanderen geen enkele dorpskern meer waar men nog 70 per uur mag rijden. Het betrof in mijn geval de ring van Geel, om 6 uur 's morgens. Een attest van de geboorte opsturen was voldoende om de bevoegde personen te doen besluiten dat het gerechtvaardigd was.

Noot aan dirk berden: Ik denk dat het eens hoog tijd wordt dat u mij eens haarfijn uitlegt wat ik u ooit in de weg zou hebben gelegd. Ik word uw commentaren naar mijn persoon toe beu en duld niet langer dat u zo tekeer gaat. Nogmaals: als ik u ooit tegen uw schenen zou gestampt hebben, laat mij dat dan weten via pb of zo, dan weet ik misschien ook hoe het komt dat u mij uitpikt om commentaar te kunnen spuien.

PS Laat die pb maar zitten, ik heb al iets gevonden: http://www.juridischforum.be/forum/view ... highlight= Het lijkt me wel duidelijk genoeg wat de webmaster van dit forum daarop te zeggen had.

Of nee, deze vind ik toch ook nog interessant om hier aan te halen: een citaat van uzelf:
@consulent (Pedro/Peter)

"U" was zeker op school ook al een pestkop of een moeilijk kind en nu wat ouder maar zeker niet wijzer en ook niet beleefder probeert "U" op een minder fraaie manier "Uw" frustraties te uiten op dit forum en mensen te beledigen.

Mijn advies is om daarmee op te houden en buiten te gaan spelen en vooral niemand pesten of dwarszitten.
http://www.juridischforum.be/forum/post ... te&p=23325

Als u uzelf een goede raadgever acht, waarom dan niet uw eigen advies opvolgen...

*M*
Berichten: 25

#6 , 06 nov 2007 15:19

Oh wat wens ik de heer Berden één heel venijnige wee toe, net op het moment dat hij midden in de nacht (geen scholier te bekennen) de zone 30 rond een school binnenrijdt!


Mijnheer Berden, ik heb via uw profiel uw reacties van de laatste weken gelezen.
Jammer dat u uw eigen expertise vaak aanwendt om mensen te beledigen, in twijfel te trekken en te kleineren in plaats van om hen te helpen.

U lijkt de juristen op dit forum op handen te dragen, zozeer dat een leek zijn of haar mond niet mag opendoen of er komt commentaar van uw kant. Ook u kunt nog heel wat leren van deze experten, met name onpartijdigheid en onbevooroordeeldheid!

Dit moest me even van het hart!

Bedankt aan iedereen, de professionals én de ervaringsdeskundigen, die aan dit forum meeschrijven.
Ik post niet zo veel, maar ik lees hier regelmatig mee, en steek hier heel wat op!

Ignace
Topic Starter
Berichten: 82
Locatie: Tielt

#7 , 07 nov 2007 12:55

Of hoe een verkeersovertreding leiden kan tot een pennenstrijd.... :)

JohnD
Berichten: 3580

#8 , 09 jan 2008 16:15

Juist, maar zonder in detail te treden of U wegwijs te maken, want slechte raad geven mag ik U niet: soms bestaan er oplossingen. In dit specifieke geval volgens mij niet. Ik heb in het verleden en ook nu nog nooit een boete zomaar betaald en zal dat ook nooit doen zonder alle opties na te gaan. Het heeft mij tot hiertoe al meer dan 1000 Euro uitgespaard.
En ik moet zeggen dat indien dat van die vader geworden zijn een uitzondering zou mogen zijn om er zonder boete vanaf te komen volledig onrechtvaardig is.
De bevalling was al gebeurd dus die 5 of 10 minuten vroeger in het hospitaal aankomen zal ook wel niet veel verschil uitmaken dacht ik.

Een snelheidsbeperking 's nachts op een autostrade is wel het meest idiote dat er bestaat vind ik. Puur machtsmisbruik van de overheid.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”