Auto schenken aan kleinkind

Osteles
Topic Starter
Berichten: 1

Auto schenken aan kleinkind

#1 , 09 jul 2015 20:34

Beste

Mijn grootmoeder kan niet meer met de wagen rijden en heeft haar wagen aan mij geschonken. Momenteel rijd ik rond met haar nummerplaat, verzekering etc staan op mijn naam.
Hoe zit het nu om die wagen op mijn naam te zetten? Kan ik die nummerplaat houden, moet ik een nieuwe aanvragen? Kunnen de belastingen mij komen lastigvallen omdat die wagen zogezegd verkocht is en een deel van de waarde eisen, ... ?

Alvast bedankt voor de info!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pAscAl54321
Berichten: 38

#2 , 29 jul 2015 15:54

Bij uw verzekering gaan en roos formulier vragen , naar de keuring gaan nieuwe plaat aanvragen op uw naam en oude plaat terug naar DIV sturen

Sirkii
Berichten: 5417

#3 , 06 aug 2015 19:31

Bij herinschrijving hoedanook een plaat in t nieuwe formaat als het nog een oud exemplaar is dat niet met "1" begint.

PS. Plaat gaat nog altijd mee met de persoon (niet met de auto) maar moet wel het nieuwe formaat hebben)

Naar kleinkind kan alleen met keuring voor verkoop en betaling BIV (indien personenwagen)

Naar kind kan zonder tweedehandskeuring en zonder betaling BiIV. Oma moet de wagen dus overdragen naar haar dochter (uw moeder). Uw moeder kan vervolgens hetzelfde doen. Zie div voor de te vervullen formaliteiten.

dit los van eventuele erfenis/scheningsdiscussies,

Reclame

pAscAl54321
Berichten: 38

#4 , 12 aug 2015 13:47

Heb wagen overgedragen naar mijn zoon inderdaad geen tweedehandskeuring moeten doen nummerplaat bleef behouden maar heb wel nieuwe wegentax en BIV moeten betalen op die auto. De rest van de autowegentax werd ons wel teruggestort, op rekening van mijn zoon aangezien hij die oude tax ook had betaald.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”