Verkeersbord C21 max 5 t uitgezonderd plaatselijk vervoer

Boens
Topic Starter
Berichten: 16

Verkeersbord C21 max 5 t uitgezonderd plaatselijk vervoer

#1 , 08 jul 2015 15:15

sedert 15.4.2015 is er in onze straat een tonnageverbod ingevoerd hoofdzakelijk voor de verkeersveiligheid en de overlast zwaar doorgaand verkeer. Lokale politie was in de straat enkele keren een uur aanwezig. Intussen heb ik reeds een honderdtal e-mail gezonden naar firma's/transporteurs waarvan ik zeker weet dat ze hier in de straat niet moeten lossen/laden dus aanwezig zijn. Sommige meestal van onze gemeente geven daar nu gevolg aan ; het merendeel zwaar vervoer trekt er zich niets van aan en rijden gewoon door.
Is daar iets aan te doen ? een tijdje geleden negeerden circa 15 voertuigen binnen het uur de verkeersborden, dat de hele dag door van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. ik ben ook bezig met een facebook pagina maar ik mag daar blijkbaar geen foto's plaatsen. ik dacht eraan om een soort van fotoboek bij te houden en daarmee naar de Gouverneur te gaan aangezien de lokale politie blinkt door hun afwezigheid. Misschien nog vermelden dat het tonnageverbod er gekomen is naar aanleiding van een herziening van het mobiliteitsplan van de gemeente, ik ben er persoonlijk reeds 8 jaar mee bezig. Waarvoor dan een mobiliteitsplan opstellen wetende dat er zich niemand iets van aantrekt !!
Spijtig genoeg stel ik vast dat er onvoldoende controle is en dit niet alleen voor dit onderwerp maar in het algemeen , wie trekt zich nog iets aan van snelheidsborden ? Stopborden , op het fietspad parkeren of op het fietspad rijden zoals het in onze straat dagelijks voorvalt, neen de borden worden nu alleen gebruikt om dan de aansprakelijkheid te bepalen ingeval van een ongeval. Alvast bedankt voor de reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 jul 2015 16:00

Doen zoals onze burgervader, onze Louis, destijds zegde bij de TGV door Leuven: Hij ging er zich voorleggen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”