Auto weg getakeld.

Jumpie
Topic Starter
Berichten: 39

Auto weg getakeld.

#1 , 03 jul 2015 03:49

Het is mijn jaar.

Woensdagavond rond 20u30 kwam ik aan op het parkeerplein vlak voor mijn werk. Bij de inrit van de parking stond een groot oranje bord "Opgepast veegactie", ik ben even gestopt om rond te kijken of ik een plaat vond met een datum en uur er op. Naast dat oranje bord stond nog een plaat maar deze was langs de kant gezet andersom, aan de andere kant van de inrit stond een verbodsbord verboden te parkeren met als datum "woensdag 1 juli en met uur vanaf 3u tot 16u", dus dacht ik dat de veegactie de woensdag heeft plaats gevonden. Bijgevolg heb ik mijn wagen geparkeerd zoals ik hem altijd parkeer op de parking. Om 21u begint mijn nachtshift, mijn collega van de nacht heeft zijn wagen die dag ergens anders geparkeerd omdat hij ook dacht dat de veegactie op woensdag doorging.

Echter niets was minder waar rond 4u30 ging de bel voor de levering van de gazetten door de krantenjongen, toen ik open deed zag ik mijn wagen juist weg getakeld worden. Yep het was dus veegactie op donderdag en niet op woensdag. Politie stond met hun patrouille wagen op de parking, ben tot hen geweest. Zij wisten mij dus te zeggen dat aan de andere inrit een bord staat met als datum donderdag 2 juli, ik gaf aan dat aan de inrit waar ik in ben gereden een bord staat voor woensdag. Hierop kreeg ik antwoord dat dit bord bedoeld was voor de veegactie van de straten rond het plein en dit was op woensdag gebeurd.

Ik ben foto's gaan nemen in de donker wat natuurlijk niet zo goed gaat met flits en verkeersborden maar heb wel her verbodsbord kunnen fotograferen waar men op de foto kan aflezen de datum van woensdag. Heb ook de plaats gefotografeerd waar deze borden staan. Tevens had ik op gemerkt dat het bord die bij het binnenrijden langs de kant stond verplaatst was en goed zichtbaar was gezet. Op dit bord stond natuurlijk de datum voor donderdag. Aangezien de foto's niet zo goed lukte let flits (weerkaatsing door de reflecterende achtergrond) had ik mij voorgenomen om op het einde van de shift terug foto's te gaan nemen omdat dan er terug daglicht was. Dus om 7 uur had ik gedaante en ben dan terug naar de inrit gegaan om foto's te nemen. Maar wat blijkt nu, het verbodsbord met als datum van de woensdag was weg en stond nu aan de overkant van de straat en het papier erop was ervan afgehaald. Ook hier heb ik foto's van genomen omdat het toch raar is dat dit bord ook verplaatst is. Ondertussen zijn er zo'n 40 tal auto's van de parking gehaald.

Naar mijn inziens is er hier sprake van slechte signalisatie en is het niet mijn fout dat mijn wagen in overtreding geparkeerd stond voor die dag. En aangezien er zoveel auto's er nog stonden ben ik niet de enigste die hier is ingelopen.

Heb ik een zaak om de boete en de takelkosten aan te vechten? Of ga ik het onderspit moeten delven?

Ik ben van mening dat de signalisatie niet goed stond en ook dat er verkeerde informatie is gegeven. Tevens mocht iemand de borden moedwillig verplaatst hebben dan is dit toch nog altijd de verantwoordelijkheid van de stad dat dit niet zou kunnen gebeuren. Zij moeten toch voor signalisatie zorgen dat men niet kan verplaatsen want zo kan iedereen het slachtoffer worden van ne flauwe plezante.

Ik hoop dat ik een beetje goede raad kan krijgen?

Gegroet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 03 jul 2015 10:57

Geen ongebruikelijke situatie.
Foute of slecht zichtbare tijdelijke parkeerborden, die dan nadien verplaatst / verwijderd / aangepast worden als er iemand een probleem over maakt, of als politie merkt bij takelen dat de borden niet in orde zijn ...

Probleem is dat u meer dan waarschijnlijk geen bewijs heeft wat er stond aan bordjes toen u daar parkeerde ...
U hebt - blijkbaar weinig duidelijke - foto's van de wijzigingen àchteraf, maar daar bent u eigenlijk niets mee.
Die bewijzen niet wat er voordien stond, en hoe .


Er gebeuren nergens zo veel inbreuken inzake plaatsing van verkeerstekens, als bij de plaatsing van tijdelijke parkeerverboden ...

Ik neem foto's van alle dubieuze parkeersituaties - deels omdat ik die ook gebruik om er mijn voordeel uit te halen ;-) - kost een paar seconden, en tegenwoordig loopt iedereen met een foto-toestel op zak ... maak er gebruik van.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”