Hup naar de rechtbank...

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Hup naar de rechtbank...

#16 , 03 jul 2015 11:24

Welke snelheid aanzie je dan wel als stapvoets
Nergens bepaald ...
Kan wel zijn, maar volgens mij is stapvoets maximaal 5 Km/Hr. En waarom zou TS zo traag rijden als hij niet eens wist in een voetgangerszone te zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rick James
Topic Starter
Berichten: 10

#17 , 03 jul 2015 21:34


Maar proficiat, u bent de eerste die stapvoets rijdt zelfs zonder te weten dat hij in een voetgangerszone rondrijdt ...
De meesten die wéten dat ze in een VGZ rijden, rijden er niet eens stapvoets
(in Lier is dat inclusief politie, stadsdiensten, lokale politici, fietsers, ... naast de "vergunninghouders" )

Voor de rechtbank zal je met iets anders moeten afkomen, of je wordt gefileerd door het OM ...
Hallo , thanx for feedback.

Voor mij stapvoets is 30/km u ... niet meer dan een fietser. plus dat is ook het limiet in de binnenstad.

Nogmaals ik geef toe dat ik binnengereden heb waar ik niet mag maar ik heb geen mensen in gevaar gebracht door hoge snelheden.

Maar ik vind dat ook al vecht ik dit aan men met de oordeel van de agenten zal meegaan omdat ik geen bewijsstukken kan neerleggen zoals een dashcam recording bijvoorbeeld.


Dat word een kleine 300€ boete vrees ik :( maar ja had maar moeten opletten.

Grt
Hallo :)

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 04 jul 2015 10:14

Voor mij stapvoets is 30/km u ... niet meer dan een fietser.
????? Ben jij dan een snelwandelaar? Stappen worden door een voetganger gezet en niet door een fiets. Die rijdt aan wielsnelheid :lol: Een stappende voetganger haalt slechts 5 km/Hr. Daarom heet die zone ook "voetgangerszone" Als er 30 km/Hr mocht, had men het waarschijnlijk fietszone genoemd. Heel goed bezig. :evil:

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 04 jul 2015 13:41

Slechts enkele mensen ter wereld kunnen dus sneller dan stapvoets lopen. Straf.

LeenW
Berichten: 12843

#20 , 06 jul 2015 01:10


Maar proficiat, u bent de eerste die stapvoets rijdt zelfs zonder te weten dat hij in een voetgangerszone rondrijdt ...
De meesten die wéten dat ze in een VGZ rijden, rijden er niet eens stapvoets
(in Lier is dat inclusief politie, stadsdiensten, lokale politici, fietsers, ... naast de "vergunninghouders" )

Voor de rechtbank zal je met iets anders moeten afkomen, of je wordt gefileerd door het OM ...
Hallo , thanx for feedback.

Voor mij stapvoets is 30/km u ... niet meer dan een fietser. plus dat is ook het limiet in de binnenstad.

Nogmaals ik geef toe dat ik binnengereden heb waar ik niet mag maar ik heb geen mensen in gevaar gebracht door hoge snelheden.

Maar ik vind dat ook al vecht ik dit aan men met de oordeel van de agenten zal meegaan omdat ik geen bewijsstukken kan neerleggen zoals een dashcam recording bijvoorbeeld.


Dat word een kleine 300€ boete vrees ik :( maar ja had maar moeten opletten.

Grt
Zeg dit op de rechtbank en u krijgt de minimumstraf.

bgoudeseune
Berichten: 7

#21 , 06 jul 2015 01:41

fietsen is gemiddeld 15 - 20 km/u, geen 30, Rick!

Lanox
Berichten: 3524
Juridisch actief: Nee

#22 , 06 jul 2015 08:21

fietsen is gemiddeld 15 - 20 km/u, geen 30, Rick!
Rick stapt blijkbaar sneller dan hij fietst.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 06 jul 2015 19:40

Voor mij stapvoets is 30/km u ...
30 is stapvoets :?: :shock:

Ik wandel aan 6 km/u en wordt uiterst zelden ingehaald door wandelaars.
Dat is het tempo van sommige joggers / start2runners .

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 06 jul 2015 19:42

Maar ik vind dat ook al vecht ik dit aan men met de oordeel van de agenten zal meegaan omdat ik geen bewijsstukken kan neerleggen zoals een dashcam recording bijvoorbeeld.
U zal inderdaad het tegendeel van het PV moeten kunnen bewijzen voor de rechtbank, en dat wil wel eens lastig zijn ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”