Op 1 trapper helling afbollen in voetgangerszone

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Op 1 trapper helling afbollen in voetgangerszone

#16 , 07 jul 2015 11:07

Ik besef dat het vechten is tegen windmolens en zoals ik in mijn eerste bericht ook zei: "alle begrip voor de overtreding".
Je kan dit moeilijk "vechten tegen windmoles" noemen, hé. Ik noem dit "verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van je eigen daden".
Het is echter de manier waarop de agent handelde die mij gewoon principieel tegen de borst stoot.
Tja, het was uw manier van handelen die de agent tegen de borst stootte, waarschijnlijk. Met dit verschil dat uw handelen in overtreding was met de wegcode. "Beleefd en vriendelijk zijn" is geen wettelijke verplichting, ook niet voor agenten.
Ik vermoed dat de meeste mensen er zich wel in zouden kunnen vinden dat willekeur nogal ongewenst is.
Willekeur? U hebt een overtreding begaan en een agent heeft dit gemerkt. In feite MOET hij dit beboeten. Indien hij u niet bekeurd had, dan had u het recht hier te komen klagen over willekeur.
en dat men minstens een agent zou moeten kunnen aanspreken zonder dat hij daarom zijn mening plots moet herzien. Namelijk plots toch een boete uitschrijven die hij eerst niet wou uitschrijven omdat hij gestoord wordt.
Ik vermoed dat uw manier van "aanspreken" toch niet zo héél erg beleefd geweest is. Maar op zich doet dit helemaal niets ter zake. U hebt een overtreding begaan en de agent heeft u beboet. OK, dit was hij in eerste instantie niet van plan, maar hij mag zich uiteraard altijd bedenken en u alsnog beboeten, om welke reden dan ook. Het niet beboeten zou een "gunst" geweest zijn naar u toe, die hij klaarblijkelijk niet meer bereid was te verlenen na het gesprek met u. Het is zijn volste recht om die gunst in te trekken.

Dus in het vervolg: indien een agent u attent maakt op een overtreding, en de kans bestaat dat hij die niet gaat beboeten, best niet veel meer zeggen dan: "U hebt gelijk, mijnheer, het zal niet meer gebeuren." Kan u veel centjes uitsparen.

Zoals hierboven gezegd zal het u ook veel centjes uitsparen door nu gewoon te betalen. Het laten escaleren tot politierechtbank gaat u (terecht) meer kosten. U maakt zo goed als geen kans.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”