parkeerticket genomen en toch retributieboete !

simonevde
Topic Starter
Berichten: 1

parkeerticket genomen en toch retributieboete !

#1 , 30 jun 2015 12:02

De stad Kortrijk ( Parko ) verzoekt mij een kortparkeernaheffing te betalen ten belope van 25€.

Dit bevreemd mij ten zeerste. Immers bij het parkeren en betalen van het parkeerticket op de vernoemde plaats, staat duidelijk vermeld dat ik tot 14:42u kon parkeren op voornoemde plaats.

Indien kortparkeren op deze plaats de stelregel is, dan moet elke betaling voor een langere perdiode geweigerd worden, of op zijn minst door de betaalautomaat aangegeven worden.

In andere steden wordt bij betaling van een hoger bedrag de maximumduur beperkt tot de gewenste duur en aan de bezoeker gemeld

Een betaling aanvaarden, voor een langere periode en een ticket afdrukken met een duidelijke vermelding van toegelaten uur en datum, geeft een toevallige bezoeker van jullie stad het legitieme bewijs dat op deze plek, mits betaling, correct mag geparkeerd worden tot het aangegeven tijdstip Dit laatste is door ons dan ook gerespecteerd.Het door ons aangekochte ticket is op deze bewuste plaats niet geldig maar aan de overzijde wel.

Wij hebben klaarblijkelijk niet alleen een bedrag aan een overbodig ticket betaald, maar wij krijgen daarbovenop nog een onaangename naheffing voor het niet respecteren van de parkeerregels.

Begrijp wie begrijpen kan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 jun 2015 12:13

Je moet natuurlijk ook de verkeersborden bekijken waar je met uw ticket mag blijven staan. Een ticket nemen geeft u nog geen vrijgeleide om overal te gaan staan.

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 30 jun 2015 12:16

Verkeersborden hebben inderdaad voorrang. Enfin, ik vermoed dat dit uw vraag was.

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#4 , 30 jun 2015 12:20

Idd, zone voor kort parkeren is aangeduid. Daar tellen de parkeermeters niet
En als ik me niet vergis, zitten in kortrijk sensors in de grond, die na een half uur Parko verwittigen.
En kun je zelfs dat half uur gratis parkeren.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 30 jun 2015 17:20

waar ergens ?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”